Hemluth Postat 1 maj 2008 Postat 1 maj 2008 Jag funderar lite på att köpa någon typ av midi-piano, men jag har lite svårt att hitta något som känns bra. Jag använder för närvarande enbart tyngdlösa keyboards till pianon, då jag har svårt att hitta något som känns bra. De flesta digital-/stage-pianon har seg tyngd, inte studs. Enligt mig så ska det vara studs i en pianotangent, inte seg tyngd. Har någon något tips på vad som kan kännas bra? Då jag enbart behöver få ur midi-signaler ur den behöver den helst främst vara ett midi-klaviatur. Det finns inget behov av något som helst audio. Den enda klaviaturen som jag någonsin testat som jag tyckt känts som ett piano har varit någon master-klaviatur för digidesign eller M-audio eller nåt, men kan inte minnas vad det var dör någon.
Hemluth Postat 2 maj 2008 Trådstartare Postat 2 maj 2008 Detta kan väl knappast vara ett så ovanligt dilemma? (Har sökt men inte funnit)
Hemluth Postat 9 maj 2008 Trådstartare Postat 9 maj 2008 CMU UF80 verkar vara ett bra alternativ. Tangenterna ska dessutom kännas bra. Keyboardet är fullängs och fungerar som masterkeyboard. http://emusic.se/default.asp?do=&text=...&info=12951 5000:- Någon som har något förslag på något billigare men ungefär samma anda?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.