MagnusBryngelsson Postat 22 oktober 2004 Postat 22 oktober 2004 Använder ganska mkt real tids pluggar i mina mixar vilket tillslut medför att min P4 på 3,0 GHz 1G RAM, inte alltid hänger med, Om jag har förstått det rätt så går det att spara en Plug-in över kanalen och på så sätt inte behöva använda den i realtid? /magnus
Lasse Mongo (oregistrerad) Postat 22 oktober 2004 Postat 22 oktober 2004 det underlättar om man uppger vilket program man arbetar i men jag antar att du syftar på en Freeze-funktion alt kan du rendera ut spåret i en wav-fil med effekten och sedan importera wavven i ett nytt spår och stänga av effekten samt muta det ursprungliga spåret tills det är dags för mixdown. Glöm då ej att muta det utrenderade spåret bara. "tomma glas med tjockbotten kan med fördel användas som glasögon men det är inget jag rekomenderar"
MagnusBryngelsson Postat 22 oktober 2004 Trådstartare Postat 22 oktober 2004 Pro Tools Le, det är ju i PT forumet tråden ligger 🙂
peaceh (oregistrerad) Postat 22 oktober 2004 Postat 22 oktober 2004 Alltså en del pluggar finns ju som "Audio Suite" Format (se menyerna så hittar du dom), annars kan du ju bounca det spår du har effekten på och sedan plocka bort pluginen. Använder du pluginerna på en aux "kanal"? Eller kör du dom som inserts? Tex reverb kan ju vara smarta att köra som en aux kanal för att spara kraft!
Lasse Mongo (oregistrerad) Postat 22 oktober 2004 Postat 22 oktober 2004 Pro Tools Le, det är ju i PT forumet tråden ligger 🙂 Är oerhört nedslagen av min ouppmärksamhet av trådens tillhörighet, kommer fortsättningsvis ägna stor uppmärksamhet av det innan jag babblar på! skruvar ihärdigt på korken igen...
MagnusBryngelsson Postat 22 oktober 2004 Trådstartare Postat 22 oktober 2004 Jag kör de som insert, en AUX kanal säger du? jag är helt ny med detta program, hur menar du att detta skulle spara kraft? MVH Magnus
MagnusBryngelsson Postat 22 oktober 2004 Trådstartare Postat 22 oktober 2004 Hur fungerar "Audio suit"? det säger att jag inte valt ngn audio när jag väljer att fortsätta, hur gör jag det? tack på förhand
chrisB Postat 22 oktober 2004 Postat 22 oktober 2004 Hur fungerar "Audio suit"? det säger att jag inte valt ngn audio när jag väljer att fortsätta, hur gör jag det?tack på förhand markera en audiofil i edit fönstret, gå till audiosuite i menyn, välj filter/plug, ställ in, använd preview, när du är nöjd: rendera.
peaceh (oregistrerad) Postat 22 oktober 2004 Postat 22 oktober 2004 Ja alltså om du skapar en Aux-kanal och lägger ett reverb på denna kanal och sedan sänder en split av de signaler du vill ha just detta reverb på så i stället för att ha tex 5 reverb som inserts så har du ju ett reverb. Alltså: Skapa en aux kanal (track) precis som du skaper ett audio (track) gärna stereo Sedan använder du send på de kanaler du vill ha reverbet, ju mer du skruvar på ju mer reverb kan man säga. Hur reverbet skall "låta" bestämmer du ju i själva reverbet på aux kanalen. Hoppas du förstår vad jag menar?
MagnusBryngelsson Postat 22 oktober 2004 Trådstartare Postat 22 oktober 2004 Ja tack, solklart! Idiotiskt att inte tänka på det själv 😄
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.