Fippe Postat 1 maj 2008 Postat 1 maj 2008 Hej! Pillade lite på denna synth och läste i manualen, och för att få så mycket ur den som möjligt så ska man få flera outputs från samma VST (känns som om jag inte är så tydlig...). Vad jag har förstått så har man fyra "SIDkort" i den. Men jag hittar ingen funktion i FL som gör att man kan använda alla fyra, kan bara använda en. Sen om det är någon som vet hur den funkar i Renoise så vore det super! Några tips och liknande bör också skrivas 🙂 Tack!
Excess Postat 1 maj 2008 Postat 1 maj 2008 (redigerat) Hej! Pillade lite på denna synth och läste i manualen, och för att få så mycket ur den som möjligt så ska man få flera outputs från samma VST (känns som om jag inte är så tydlig...). Vad jag har förstått så har man fyra "SIDkort" i den. Men jag hittar ingen funktion i FL som gör att man kan använda alla fyra, kan bara använda en. Sen om det är någon som vet hur den funkar i Renoise så vore det super! Några tips och liknande bör också skrivas 😲 Tack! Om jag förstår dig rätt så kan det vara så att olika färger i piano rollen ger olika output. För det är några VST som det är så med. Redigerat 1 maj 2008 av Excess
Fippe Postat 1 maj 2008 Trådstartare Postat 1 maj 2008 Det kan nog stämma! Vet du hur jag ändrar färgen?
Lonian Postat 2 maj 2008 Postat 2 maj 2008 Låt mig gissa. Du använder QuadraSID och får fram ett ljud. Du vill kunna använda VSTn flera gånger med olika instrument på vardera. Enkelt. Öppna upp 4-5st QuadraSid och ställ in olika ljud på varje.
Fippe Postat 3 maj 2008 Trådstartare Postat 3 maj 2008 Låt mig gissa. Du använder QuadraSID och får fram ett ljud. Du vill kunna använda VSTn flera gånger med olika instrument på vardera. Enkelt. Öppna upp 4-5st QuadraSid och ställ in olika ljud på varje. Nej då, det vet jag. QuadraSID har fyra ljudkällor i sig. Så du behöver bara öppna den en gång och sen kunna få fyra ljud ifrån den. Men jag vet inte hur jag ska göra i FL för att kunna ställa in de andra tre ljuden.
Lonian Postat 3 maj 2008 Postat 3 maj 2008 (redigerat) hade ju vart shysst om man fick ett VST fönster att spela trummor och piano samtidigt. Jag har dock aldrig tänkt att det skall gå utan öppnat flera vstor med olika inställningar. Redigerat 3 maj 2008 av Lonian
Fippe Postat 4 maj 2008 Trådstartare Postat 4 maj 2008 hade ju vart shysst om man fick ett VST fönster att spela trummor och piano samtidigt. Jag har dock aldrig tänkt att det skall gå utan öppnat flera vstor med olika inställningar. Har tänkt samma tanke! Men QuadrsSID har fyra kanaler i sig, och jag har fått igång en kanal och trummor på samma gång. Men inte kunna spela in.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.