Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hejsan.

hittills har jag endast använt behringer Di-boxar till min gitarr när jag spelar live (och jag varit ljudansvarig). var på ett annat ställe och spelade nyss där någon annan var tekniker. Denne tekniker hade en box till mig som hade det där som jag alltid saknat.

Jag har letat efter boxen, och gissar på att det är en preamp - ART tube PAC.. den kostar 1.600 kr på thomann, och därför vill jag gärna hitta nåt lite billigare men med nästan lika bra ljud

vad sägs om följande?

ART

http://www.thomann.de/se/art_tube_mp_studio_v3.htm

Studio Projects

http://www.thomann.de/se/studio_projects_vtb1.htm

tacksam för svar!

Redigerat av Magasin D
Annons
Postat
Varför inte ART Tube MP Project Series? Tokigt bra för 700:-!

den skulle ju också kunna vara ett alternativ... den kostar ca 830 på thomann, dvs ca 30 kr mindre en Art tube mp studio v3

Finns det någon som har testat, gärna åtminstånde två av dessa tre?

Postat (redigerat)
Varför köpa från tyskland då den kostar 695:- i Sverige?

givetvis finns ingen anledning 😲 ... visste inte att den fanns billigare i Sverige.... beträffande de andra preampsen tror jag att thomann är billigare

Redigerat av Magasin D
drloop (oregistrerad)
Postat
Varför köpa från tyskland då den kostar 695:- i Sverige?

givetvis finns ingen anledning 😲 ... visste inte att den fanns billigare i Sverige.... beträffande de andra preampsen tror jag att thomann är billigare

Art TubeMP kostar 650:- på 4sound...

Postat (redigerat)

Den sistnämda art tube mp är inte samma som art tube mp projects series.. dock är den produkten billigare hos thomann, runt 400 😲

Är det alltså art tube mp projects series som ni tycker passar mina live-behov mest?

hälsningar Adam

EDIT: Eftersom det är ca 500 kr skillnad mellan projects series och studio v3 hos 4sound gissar jag på att studio v3 låter bättre. Är fallet så, kan man ju trösta sig med att den bara är 150 kr dyrare, och inte 500, hos thomann.

Redigerat av Magasin D
  • 2 veckor senare...
Postat

Själv tycker jag ART´s Tube-ampar är helt värdelösa. Studio Projects VTB-1 däremot är jag väldigt förtjust i, har en själv, Är en sån för dyr så är Behringer MIC100 schysst för sitt pris, men har inte hittat nåt i VTB´s prisklass & en bit upp som kunnat konkurrera ordentligt med den.

Undantaget Line Audios mickamp möjligtvis, men har ingen aning om hur den är som linebox. Men goddamn sån mickamp den är...

Jeez, kan inte nog poängtera hur illa jag tycker om ART. Hög brusnivå, inga detaljer alls, platt ljud & bumliga. En annan fördel, om man gillar sånt, är att VTB1 kan ställas in med valbar karaktär mellan transistor & rör i både mick & line-läge.

Postat
Själv tycker jag ART´s Tube-ampar är helt värdelösa. Studio Projects VTB-1 däremot är jag väldigt förtjust i, har en själv, Är en sån för dyr så är Behringer MIC100 schysst för sitt pris, men har inte hittat nåt i VTB´s prisklass & en bit upp som kunnat konkurrera ordentligt med den.

Undantaget Line Audios mickamp möjligtvis, men har ingen aning om hur den är som linebox. Men goddamn sån mickamp den är...

Jeez, kan inte nog poängtera hur illa jag tycker om ART. Hög brusnivå, inga detaljer alls, platt ljud & bumliga. En annan fördel, om man gillar sånt, är att VTB1 kan ställas in med valbar karaktär mellan transistor & rör i både mick & line-läge.

Har råkat ut för en ART Tube MP (gamla modellen) som stämmer in på din beskrivning men det visade sig förstås vara ett dåligt rör (Tube MP kan för övrigt samma sak som VTB1 men med en kontroll mindre). Line Audios preamps är säkert väldigt bra som linebox... om man har en linebox före (hög impedans).

Produkterna i fråga:

http://www.artproaudio.com/products.asp?ty...at=1&id=115

http://www.studioprojectsusa.com/vtb1_tech.html

Att säga att den ena är bättre än den andra gör ingen nytta för nybörjare då båda är extremt prisvärda.

drloop (oregistrerad)
Postat

Det var nog nåt fel på Arten precis som Gilbert säger.

Jag tycker Behringern inte är nåt att ha jämfört med Arten,

Smaken är som baken.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.