Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

näru! jag kollade just på nya 24" kaggen som ska till studion imorrn. 😕

dricker några lättöl me!

DieHard (oregistrerad)
Postat
eller vad är det frågan om? Folk är väl lediga i morgon?

Stendött ikväll.. ju! 😕

Har inte skiten brunnit ner än? 😕 ....

Brunnit ned? Nej fan här tog nog regnet död på elden 😕

Postat

Har slutat dricka sprit!!

Dricker 3.5 Öl nu för tiden!!

Slutade att röka för sex veckor sedan oxå!!

Blir väl snart religös eller nåt 😐

Postat

haha..sweet man..

jag slutade röka för 6 veckor sedan..

det var det det största beslutet jag tatt på 15år..nu börjar jag fundera på om det inte satt sig en propp av nikotinvax i var öra under tiden,för jag tycker att allt låter mycket bättre nuförtiden...(placebo elletr inte..i like it)

den rökfria tillvaron uppskattas bäst av en föredetta rökare..

Postat

haha..sweet man..

det var det det största beslutet jag tatt på 15år..nu börjar jag fundera på om det inte satt sig en propp av nikotinvax i var öra under tiden,för jag tycker att allt låter mycket bättre nuförtiden...(placebo elletr inte..i like it)

WOW!!

Sex veckor sedan??

Jag slutade 18 April (vilket är "typ" sex veckor sedan)!!!!

Postat

haha..sweet man..

WOW!!

Sex veckor sedan??

haha..toppen man

hoppas det håller isig 😉

Postat

haha..sweet man..

WOW!!

Sex veckor sedan??

haha..toppen man

hoppas det håller isig 😉

Det hoppas jag oxå!

😄

Postat
nu börjar jag fundera på om det inte satt sig en propp av nikotinvax i var öra under tiden,för jag tycker att allt låter mycket bättre nuförtiden...(placebo elletr inte..i like it)

Så var det för mig också ... slutade för 15 år sen.

Alla känslor och sinnesintryck blev starkare. Det är då man inser att man gått omkring bedövad halva livet.

😐

Postat

Blir väl snart religös eller nåt 🙂

haha..sweet man..

WOW!!

Sex veckor sedan??

hmm!!

Jag slutade röka 18 Mars skall det ju vara 😛

Postat

Att röka är inget vidare, att snusa är viktigt!

Idag ska väl alla ut och protestera? Att sossarna instiftat en röd dag för att protestera emot sitt eget styre är väl rimligt?

Postat

Att röka är inget vidare, att snusa är viktigt!

Idag ska väl alla ut och protestera? Att sossarna instiftat en röd dag för att protestera emot sitt eget styre är väl rimligt?

[/quote

Haha!

"Sossepack, sossepack" osv.....

Postat

Borgarpacket har ju gjort det omöjligt att inte sitta vid datorn och räkna på huruvida man ska betala in uppskovet från försäljning av bostad vilket de retroaktivt lagt skatt på. 🙂

Postat
Borgarpacket har ju gjort det omöjligt att inte sitta vid datorn och räkna på huruvida man ska betala in uppskovet från försäljning av bostad vilket de retroaktivt lagt skatt på. :rolleyes:

Jo innan var det 20 procent och nu har de höjt till dramatiska 22 procent och om du väljer uppskov så är det hela 0,5 procent i skatt, jämför det med ett banklån du!!

Postat
Borgarpacket har ju gjort det omöjligt att inte sitta vid datorn och räkna på huruvida man ska betala in uppskovet från försäljning av bostad vilket de retroaktivt lagt skatt på. :rolleyes:

Jo innan var det 20 procent och nu har de höjt till dramatiska 22 procent och om du väljer uppskov så är det hela 0,5 procent i skatt, jämför det med ett banklån du!!

Jag jämför inte med nåt banklån. Jag jämför med tidigare förutsättningar! Men du får gärna ge mig 0,2 % av din lön. Jämför det med ett banklån du!!

Postat

kunde ju skitit i uppskovet å pröjsat direkt då

Postat
Borgarpacket har ju gjort det omöjligt att inte sitta vid datorn och räkna på huruvida man ska betala in uppskovet från försäljning av bostad vilket de retroaktivt lagt skatt på. 😉

Jag jämför inte med nåt banklån. Jag jämför med tidigare förutsättningar! Men du får gärna ge mig 0,2 % av din lön. Jämför det med ett banklån du!!

Det är ju ett lån till en billig peng om du väljer att behålla hela vinsten istället för att betala in skatten dirket!

Postat
Borgarpacket har ju gjort det omöjligt att inte sitta vid datorn och räkna på huruvida man ska betala in uppskovet från försäljning av bostad vilket de retroaktivt lagt skatt på. 😉

Det är ju ett lån till en billig peng om du väljer att behålla hela vinsten istället för att betala in skatten dirket!

Personligen har jag aldrig förstått mig på det här med uppskov av reavinsten. Att möjligheten finns alls gör ju att folk riskerar att flytta till något som är dyrare än de egentligen har råd med - eftersom reavinsten från från den förra bostaden då också finns för att spendera. Det är enligt min mening mycket bättre att betala reavinstskatten när man fortfarande har överskottet från försäljningen. Om man säljer till förlust, så finns det väl ingen som skulle överväga att vänta några år med att dra av förlusten - och varför ska man då inte betala skatten direkt? Man riskerar ju dessutom ännu mer om man har fått uppskov; Om man måste flytta igen och då tvingas sälja till förlust eftersom bostadspriserna har fallit, så har man kanske kvar banklån på bostaden - och som en "bonus", så kommer den uppskjutna gamla reavinstskatten som måste betalas eftersom man flyttar från den bostad som man flyttade till när man fick uppskov. Ingen höjdarsituation att sätta sig i... 🙁

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.