Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat
Men bör man inte kunna preampa keyboardsignalen med? Och JA, SB är en känd syndabock för allt ont i världen.

Om inte output från synten är stark nog för att passa ihop med ljudkortets lineingång, så kan du behöva en preamp eller mixer mellan den och ljudkortet för att få upp signalnivån på en lagom nivå.

Kolla också att det inte rör sig om någon inställning i ljudkortets mixer som bråkar med dig...

Annons
Postat

Inställningarna på ljudkortets mixer har jag ställt in för att slippa bruset, vilket jag klarat av.

Skulle det då kunna vara så att signalen är för svag (och därför måste jag ha "högsta" volym på keyboardet)?

Postat

Räckar nivån till, så att det börjar dista om du skruvar upp syntens output fullt?

I så fall behövs ingen preamp för att förstärka upp synten. Om du däremot inte kan få upp syntens output tillräckligt för att överstyra ljudkortets ingång, så kan det eventuellt vara i svagaste laget, så att du får mer brus än vad som är ofrånkomligt med ditt SB-kort...

Postat

Jag kan få upp volymen till vad jag anser vara en okej (alternativt hög) nyvå genom att ha full volym på precis allt, men då distar det.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.