Björn Olsberg Postat 30 april 2008 Dela Postat 30 april 2008 (redigerat) Många ägare till musikdatorer har väntat på att Microsoft skulle släppa Service Pack 3 (SP3) igår kväll. Detta servicepaket har nu ställts in med hänvisning till flera kompatibilitetsproblem. I sista stund hittade de problem i vad som kallas Microsoft Dynamics Retail Management System. Även ett okommenterat kompatibilitetsproblem mellan XP XP3 och Vista SP1 ska tydligen finnas. Tanken är nu att de användare som har Microsoft Dynamics Retail Management System installet, inte ska erbjudas SP3. Betaversionen av Service Pack 3 lovade gott i flera prestandatester och varit efterlängtad av många. Microsoft har nu valt att skjuta upp landeringen på obestämd tid. Uppdaterat 20080506: En del del tyder på att Microsoft nu har lanserat den skarpa versionen av Windows XP SP-3. Där det i sidtiteln på support.microsoft.com/kb/936929 tidigare stod "Release notes for the Windows XP Service Pack 3 Release Candidate", står det nu "Release notes for Windows XP Service Pack 3" och dokumentets datum är stämplat med dagens datum. Instruktioner och information om hämtning av XP SP-3. Redigerat 6 maj 2008 av Olsberg Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DieHard (oregistrerad) Postat 30 april 2008 Dela Postat 30 april 2008 jaha ja blir man förvånad när det gäller microsoft? Tänk så bra det hade kunnat vara om det hade funnits konkurrens på det här området. Nu får alla snällt bara sitta och vänta. Fy fan för ms. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spaceman Postat 30 april 2008 Dela Postat 30 april 2008 XP är som en låt som är inne i en "fade away". Det är synd om man har en pc som inte orkar köra Vista. På bägge mina nya pc med Vista så finns det varken drivrutiner för Intel chipset och drivrutiner för nätverkskort på dessa modeller (HP) att få tagi på Intel och HP för XP. Så klart är att det finns en agenda för MS, Intel, HP mfl framöver. Det finns inga pengar längre att tjäna på XP. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Björn Olsberg Postat 30 april 2008 Trådstartare Dela Postat 30 april 2008 Det finns inga pengar längre att tjäna på XP. Tja, så länge Microsoft säljer Windows-licenser så tjänar de ju pengar, och jag undrar om HP säljer fler datorer bara för att de väljer att inte utveckla drivrutiner för Vista till äldre burkar. Det är ju egentligen bara för de som vill behålla sin gamla "märkesburk" och köra Vista på den som problemet blir tydligt. Tror faktiskt inte den gruppen är så stor, om du ursäktar Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Claes Holmerup Postat 30 april 2008 Dela Postat 30 april 2008 Det finns inga pengar längre att tjäna på XP. Tja, så länge Microsoft säljer Windows-licenser så tjänar de ju pengar, och jag undrar om HP säljer fler datorer bara för att de väljer att inte utveckla drivrutiner för Vista till äldre burkar. Det är ju egentligen bara för de som vill behålla sin gamla "märkesburk" och köra Vista på den som problemet blir tydligt. Tror faktiskt inte den gruppen är så stor, om du ursäktar Det blir problem på andra hållet också. Jag har en bekant som har kämpat med det och stångat pannan blodig. Hans nya HP-laptop levererades med Vista. Han ville backa till XP på grund av alla varningar som har förekommit om Vista - men det visade sig att HP inte har några drivrutiner alls till XP, så det var helt omöjligt att "nergradera". HP's "support" svarar inte på frågor om XP, utan säger bara att de inte supportar det. Till slut fick han då ge upp, för att i stället ge Vista en chans - och det visade sig att det faktiskt fungerade riktigt bra med Cubase4. Antagligen skulle det bli ännu lite bättre med XP, men med tanke på hans resultat, så känns det inte lika främmande att ge sig på Vista trots allt... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Demonproducenten Postat 30 april 2008 Dela Postat 30 april 2008 jaha ja blir man förvånad när det gäller microsoft? Tänk så bra det hade kunnat vara om det hade funnits konkurrens på det här området. Nu får alla snällt bara sitta och vänta. Fy fan för ms. finns ju konkurrens linux, mac, reactos, å säkert fler Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DieHard (oregistrerad) Postat 30 april 2008 Dela Postat 30 april 2008 jaha ja blir man förvånad när det gäller microsoft? Tänk så bra det hade kunnat vara om det hade funnits konkurrens på det här området. Nu får alla snällt bara sitta och vänta. Fy fan för ms. finns ju konkurrens linux, mac, reactos, å säkert fler jo men jag har pc och inte mac. och linux går ju inte att använda alla program man har. 😲 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
jockmic Postat 30 april 2008 Dela Postat 30 april 2008 Vad skulle alternativet vara till tex XP+Cubase -> Linux och vaddå? Förslag? /Jocke Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Björn Olsberg Postat 30 april 2008 Trådstartare Dela Postat 30 april 2008 Linux + Wine + Cubase? I alla fall kan det vara ett alternativ för den som är intresserad av teknik och är beredd på att mecka. För alla andra, nej, det är inte ett alternativ. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Demonproducenten Postat 30 april 2008 Dela Postat 30 april 2008 (redigerat) jaha ja blir man förvånad när det gäller microsoft? Tänk så bra det hade kunnat vara om det hade funnits konkurrens på det här området. Nu får alla snällt bara sitta och vänta. Fy fan för ms. 🙂 finns ju konkurrens linux, mac, reactos, å säkert fler jo men jag har pc och inte mac. och linux går ju inte att använda alla program man har. 😄 jag sa väl aldrig att alt var bra? men dom finns så jävla lätt att sitta å gnälla på MS hela tiden men det är väl inte MS fel att linux inte erbjuder ett alt till dig? Redigerat 30 april 2008 av Demonproducenten Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
jockmic Postat 30 april 2008 Dela Postat 30 april 2008 Linux + Wine + Cubase?I alla fall kan det vara ett alternativ för den som är intresserad av teknik och är beredd på att mecka. För alla andra, nej, det är inte ett alternativ. XP är ju inte helt utan problem heller... Någon som kör Cubase+Wine? /Jocke Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Björn Olsberg Postat 30 april 2008 Trådstartare Dela Postat 30 april 2008 XP är ju inte helt utan problem heller... Det är riktigt, men för en person som inte är intresserad av att lägga tid på felsökning för att få ljudkort och Windows-program att lira bra under Linux, så fungerar XP bra mycket smidigare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tordA Postat 30 april 2008 Dela Postat 30 april 2008 fet svavelosande svordoom 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gilbert Postat 30 april 2008 Dela Postat 30 april 2008 jaha ja blir man förvånad när det gäller microsoft? Tänk så bra det hade kunnat vara om det hade funnits konkurrens på det här området. Nu får alla snällt bara sitta och vänta. Fy fan för ms. 😆 Kan man inte ladda hem SP3 manuellt redan om man vill? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slaptap Postat 30 april 2008 Dela Postat 30 april 2008 Vad skulle alternativet vara till tex XP+Cubase -> Linux och vaddå? Förslag? /Jocke Ubuntu studio Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hegobald Postat 30 april 2008 Dela Postat 30 april 2008 Ubuntu studio är bra! inget snack som saken.. Men det bästa är om man nu har Cubase.. En originalinstallation av Xp (inga servicepacks som helst) UTAN Internet-anslutninging.. Ett sätt att uppnå detta är t.ex Acronis Image.. (http://www.acronis.com) dvs.. att man har möjligheten att välja mellan olika nivåer på installationen.. Själv trycker jag [F11] vid uppstart och väljer vilken jag vill ha. 😄 (hårddiskutrymme är billigt i dagens läge). Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tomazopantera Postat 2 maj 2008 Dela Postat 2 maj 2008 Nåja, hellre XP än vista. Vista är en stor besvikelse. Så jag får vänta nåt år till. När Windows 7 funnits ett tag och MS släpper Sp1.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Magnus Mollin (oregistrerad) Postat 4 maj 2008 Dela Postat 4 maj 2008 Varför installera Vista om eran nuvarande burk fungerar utmärkt? ... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slaptap Postat 6 maj 2008 Dela Postat 6 maj 2008 Inofficiell Service Pack 3 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MindWarp Postat 6 maj 2008 Dela Postat 6 maj 2008 Inofficiell Service Pack 3 Varför inte använda den officiella istället...? Officiell sp3 (svensk) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 6 maj 2008 Dela Postat 6 maj 2008 Jepp, Allt om XP publicerade länken till nedladdningen redan för några dagar sedan. De har testat och verifierat att den svenska "builden" (ursäkta svengelskan) har samma nummer som den fullständiga/slipstreamade XP SP3-skivan som fanns hos Microsoft TechNet. Dvs. filen är inte någon Release Candidate utan en fullständig svensk (!) RTM som aldrig publicerades. 😎 Att det finns en bugg i nuvarande SP3 som rör Dynamics RMS torde inte störa en enda av oss som har PC:n som musikdator... så även om Microsoft avråder från att ladda hem SP3 har jag ignorerat det. 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
joachime Postat 6 maj 2008 Dela Postat 6 maj 2008 Jepp, Allt om XP publicerade länken till nedladdningen redan för några dagar sedan. De har testat och verifierat att den svenska "builden" (ursäkta svengelskan) har samma nummer som den fullständiga/slipstreamade XP SP3-skivan som fanns hos Microsoft TechNet. Dvs. filen är inte någon Release Candidate utan en fullständig svensk (!) RTM som aldrig publicerades. 😎 Att det finns en bugg i nuvarande SP3 som rör Dynamics RMS torde inte störa en enda av oss som har PC:n som musikdator... så även om Microsoft avråder från att ladda hem SP3 har jag ignorerat det. 🙂 Ursäkta min okunnighet, men vad är Dynamics RMS? Går det att äta? 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 6 maj 2008 Dela Postat 6 maj 2008 Jepp, Allt om XP publicerade länken till nedladdningen redan för några dagar sedan. De har testat och verifierat att den svenska "builden" (ursäkta svengelskan) har samma nummer som den fullständiga/slipstreamade XP SP3-skivan som fanns hos Microsoft TechNet. Dvs. filen är inte någon Release Candidate utan en fullständig svensk (!) RTM som aldrig publicerades. 😎 Att det finns en bugg i nuvarande SP3 som rör Dynamics RMS torde inte störa en enda av oss som har PC:n som musikdator... så även om Microsoft avråder från att ladda hem SP3 har jag ignorerat det. 🙂 Ursäkta min okunnighet, men vad är Dynamics RMS? Går det att äta? 🙂 Programvara för butiker/affärskedjor/småföretag... Ett system för all möjlig data inom företaget - alltifrån kundkontakten vid terminalen i kassan till lagerstatus/inköp & omsättning/finansrapporter hos marknadsavdelningen osv. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tordA Postat 6 maj 2008 Dela Postat 6 maj 2008 NÄ, Mäster O, ändra rubriken 😆 nu dök den upp för nedladdning 😆 Storlek: 69,1 MB - 305,7 MB Windows XP Service Pack 3 (SP3) är en uppdatering till Windows XP som skapats på underlag av viktig feedback från våra kunder och är en kumulativ uppdatering som inkluderar alla tidigare släppta uppdateringar och säkerhetsuppdateringar för Windows XP. Windows XP SP3 innehåller några nya uppdateringar, men dessa bör inte ändra Windows XP-upplevelsen nämnvärt. När installationen är klar kan du behöva starta om datorn. Mer information om den här uppdateringen finns på http://support.microsoft.com/kb/936929 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
jockmic Postat 6 maj 2008 Dela Postat 6 maj 2008 Pre-release !!! /J Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gilbert Postat 6 maj 2008 Dela Postat 6 maj 2008 Har någon installerat? Några första intryck? Brukar aldrig vara nojig över att installera uppdateringar men av någon anledning så vill jag höra mig för lite ang. denna... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 6 maj 2008 Dela Postat 6 maj 2008 Några första intryck? Ptja, det behövs en ny version av uxthemepatcher 🙂 Å andra sidan är Royale helt ok som GUI... bara man slipper Luna och Classic 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Strangelove Postat 6 maj 2008 Dela Postat 6 maj 2008 "After you install this item, you may have to restart your computer." står det i Windows update.. ..man tycker ju att dom borde veta det... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Björn Olsberg Postat 6 maj 2008 Trådstartare Dela Postat 6 maj 2008 NÄ, Mäster O, ändra rubriken 🙂 nu dök den upp för nedladdning 🙂 Tack för tipset, vilken sanslös tajming - skulle just "slipstreama" ett par installationer till sp3. Och du har rätt, den version av sp3 som nu finns publicerad är annorlunda än den jag drog hem tidigare idag. Uppdaterar första inlägget. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
KillwithSkill Postat 6 maj 2008 Dela Postat 6 maj 2008 Idiot Multipel Skleros symptom! Förlåt MicroSoft var det visst! Här sitter man med en laglig licens och winupdate vill ladda ner ett sk validerigsfil 'before we can continue'. Fine, do that idiot! Så får man upp att valideringsverktygen inte kunde installeras. Tack för det, spån! Eftersom en annan får ta till ctrl+alt+del typ 30 ggr om dagen pga explorer suger kamelpenis så tänkte man att det SP3 kanske är lösningen? Men nope.... Bra support! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.