Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Jag sjunger som kratta rent ut sagt!

Halvfalsk och utan någon som helst större inlevelse.

Ändå känner jag alltid att det är kul. Men det låter så dött och tråkigt på ett väldigt sorgligt sätt.

Så jag vill ta emot tips om vad jag ska göra för att på allvar och gärna från start förbättra min sångröst. Ge mig så mycket länkar ni kan, så många råd och tips och jag ska läsa allt.

Jag bara måste se till att lära mig.

Så jag är mer än tacksam!

Tack på förhand!

Annons
Postat
Hej!

Jag sjunger som kratta rent ut sagt!

Halvfalsk och utan någon som helst större inlevelse.

Ändå känner jag alltid att det är kul. Men det låter så dött och tråkigt på ett väldigt sorgligt sätt.

Så jag vill ta emot tips om vad jag ska göra för att på allvar och gärna från start förbättra min sångröst. Ge mig så mycket länkar ni kan, så många råd och tips och jag ska läsa allt.

Jag bara måste se till att lära mig.

Så jag är mer än tacksam!

Tack på förhand!

Tro på det du sjunger och kolla in den här sidan

lardigsjungaidag.info.se

Postat

Det är ju alltid bra att läsa, men om du på allvar ska förbättra din sångröst, så är dt som med vilket instrument som helst... Ta lektioner från någon som är kunnig på det specifika instrumentet. Många tekniska saker är svårt att fatta från text och översätta till "fysik".

OM du bor i närheten av Sthlm, så finns det säkert en massa sångpedagog-studenter som för en överkomlig peng hjälper dig.

Mvh

Umemagnus

Postat

Well, somliga anser att alla kan sjunga. Emellertid är inte jag en av dom.

Sånglektioner?

Faktum är att jag sett många exempel på elever som inte visat tecken på att bli duktiga på sitt instrument men som ändå blivit det.

Det är ju många komponenter som kan bidra till att man utvecklas bättre än väntat. T.ex. att vara extremt metodisk, analytisk och arbetssam kan ofta med råge ersätta ren naturtalang så jag skulle definitivt inte räkna ut dig som sångare men tipsa om att söka upp en bra lärare

DieHard (oregistrerad)
Postat
om du inte har någon inlevelse...whats the point??

Jag tror nog han menar att det finns ingen inlevelse p g a som han säger han sjunger halvfalskt. Inte att han inte har nån inlevelse när det gäller musiken eller sång i sig självt 🥰

Postat
om du inte har någon inlevelse...whats the point??

Jag tror nog han menar att det finns ingen inlevelse p g a som han säger han sjunger halvfalskt. Inte att han inte har nån inlevelse när det gäller musiken eller sång i sig självt 🙂

Mitt råd är att anlita en sångpedagog om du har ekonomi för det. Även om du inte är en talang så kan du lära dig att sjunga riktigt bra med rätt träning.

Själv går jag hos Bo Sydow, en av Sveriges klart främsta sångpedagoger, ca. 1-2 gånger i veckan. Upplever att min röst utvecklas på ett helt otroligt sätt jämfört med tidigare då jag bara sjungit hemma, spelat in och försökt att ändra på egen hand.

Kanske ska tillägga att jag alltid sett mig själv som fullkomligt värdelös på att sjunga men att det nu låter riktigt bra. Med andra ord, ge inte upp 🙂

Postat (redigerat)
Det är ju alltid bra att läsa, men om du på allvar ska förbättra din sångröst, så är dt som med vilket instrument som helst... Ta lektioner från någon som är kunnig på det specifika instrumentet.

Eller learn-by-doing. Tycker inte det är något krav på att man ska lära sig av någon (kanske är för att jag inte lärt mig att spela gitarr och sjunga av någon lärare).

Men om jag ska ge något tips så är det att försöka sjunga med i låtar och, vikitgast av allt, att aldrig ge upp. Först och främst tror jag att man får lära sig tekniken, sedan kan man börja jobba på inlevelsen.

EDIT: Lade till lite i slutet.

Redigerat av allansson

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.