the610 Postat 28 april 2008 Postat 28 april 2008 Här är några favoriter.. 6 cl Captain Morgans Spiced Gold ½ pressad lime Gigner ale häll spriten i ett glas med is, pressa i lime, fyll upp med ginger ale 4 cl Matusalem solera blender (eller vilken mörk rom som helst) ett gäng basilikablad citron trocadero häll spriten i ett glas med is, muddla citronen och basilikan, fyll upp med troca. 4 cl gin (vilken sort som helst) en näve frysta hallon lime fruktsoda mixa hallonen i mixer, helst inte behringer.... sen fattar ni resten 6 cl vodka (inte explorer....) vattenmelon mynta fruktsoda häll spriten i ett glas. kör vattenmelon, is och myntablad i mixern (allen&heath) häll i melonsörjan i spriten och häll i fruktsodan. så, ge mig fler groggtips och drick mer grogg.
Gilbert Postat 28 april 2008 Postat 28 april 2008 4 cl gin (vilken sort som helst)en näve frysta hallon lime fruktsoda mixa hallonen i mixer, helst inte behringer.... sen fattar ni resten Tycker tvärt om att det ända man ska mixa med en Behringermixer är grogg! 😉
the610 Postat 28 april 2008 Trådstartare Postat 28 april 2008 4 cl gin (vilken sort som helst)en näve frysta hallon lime fruktsoda mixa hallonen i mixer, helst inte behringer.... sen fattar ni resten Tycker tvärt om att det ända man ska mixa med en Behringermixer är grogg! 😉 haha, jo det har du rätt i, men plasten i behringers produkter har en äcklig bismak, bläuh!
Gilbert Postat 28 april 2008 Postat 28 april 2008 4 cl gin (vilken sort som helst)en näve frysta hallon lime fruktsoda mixa hallonen i mixer, helst inte behringer.... sen fattar ni resten Tycker tvärt om att det ända man ska mixa med en Behringermixer är grogg! 😉 haha, jo det har du rätt i, men plasten i behringers produkter har en äcklig bismak, bläuh! Det går att kompensera med lite extra citron.
the610 Postat 28 april 2008 Trådstartare Postat 28 april 2008 ojfan, missade helt "off-topic-tråden". hmmm, ja, den bör kanske flyttas..
Umemagnus Postat 28 april 2008 Postat 28 april 2008 ähh, dehär är väl minst lika allmänt som en massa annat som skrivs korsåtvärs över forumet ☺️ Kan själv bidra med en drink... Pajala Sunrice!!!! En riktig killer i partajet... Ett glas me HB och en korvskiva på kanten; voalá- Pajala Sunrice
rally Postat 28 april 2008 Postat 28 april 2008 (redigerat) Måste ju slå ett slag för familjen mjölkdrinkar. En kall oboj & minttu är en fantastisk återställare av ordning och reda!! I samma klass som Pajala Sunrise förtjänar också julgranen ett hedersomnämnande. Raggargrogg på gin och julmust... Redigerat 28 april 2008 av rally
Anders F Postat 29 april 2008 Postat 29 april 2008 (redigerat) Måste ju slå ett slag för familjen mjölkdrinkar. En kall oboj & minttu är en fantastisk återställare av ordning och reda!! I samma klass som Pajala Sunrise förtjänar också julgranen ett hedersomnämnande. Raggargrogg på gin och julmust... Då slår jag också till på familjen mjölkdrink Vodka, caluha (om det stavas så), bananlikör och mjölk = mumma EDIT: kom på att detta klassas som drink och ionte grogg som tråden handlar om, sorry! Redigerat 29 april 2008 av Gizmozis
kajan Postat 30 april 2008 Postat 30 april 2008 En varning för de som inte är så bevandrade i groggbranschen, vi kallade den Mexican Christmas: Tequila, julmust! Smakar riktigt illa, nu var det iofs 10 år sedan jag drack en sist men eftersmaken sitter ännu kvar..
the610 Postat 8 maj 2008 Trådstartare Postat 8 maj 2008 En varning för de som inte är så bevandrade i groggbranschen, vi kallade den Mexican Christmas: Tequila, julmust!Smakar riktigt illa, nu var det iofs 10 år sedan jag drack en sist men eftersmaken sitter ännu kvar.. När jag var nyfyllda 18 barre brukade jag och ett gäng polare börja varje utekväll med en "mexican ass" som iofs är en shot men men... 4 cl tequila 2 cl tabasco uuhhhh.... efter den svepte man 8 öl och kräktes sedan på nattbussen hem... ljuvliga tider. nytt groggtips! 4 cl Xanté päroncognac Fyll upp med Trocadero släng i ett par apelsinskivor gott som fan!
Neosus Postat 8 maj 2008 Postat 8 maj 2008 ähh, dehär är väl minst lika allmänt som en massa annat som skrivs korsåtvärs över forumet 😄 Kan själv bidra med en drink... Pajala Sunrice!!!! En riktig killer i partajet... Ett glas me HB och en korvskiva på kanten; voalá- Pajala Sunrice 😆 Korv och HB... Hur kunde jag har missat denna? Genialiskt!!! En äkta lägerelds-grogg.. 😆
Umemagnus Postat 8 maj 2008 Postat 8 maj 2008 ähh, dehär är väl minst lika allmänt som en massa annat som skrivs korsåtvärs över forumet 😄 Kan själv bidra med en drink... Pajala Sunrice!!!! En riktig killer i partajet... Ett glas me HB och en korvskiva på kanten; voalá- Pajala Sunrice 😆 Korv och HB... Hur kunde jag har missat denna? Genialiskt!!! En äkta lägerelds-grogg.. 😆 haha, japp. Eller som vi brukar säga i Bullmark " Julbord för champions" !
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.