Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag tänker mig att uppgradera en PA-anläggning, och då komplettera med delningsfilter bland annat.

Problemet är att det är två olika signaler som ska vidare (via delningsfilter) till slutsteg; en obalanserad

(från en liten mixer, som tillhör en enklare anläggning) samt en balanserad (från ett stort mixerbord).

Båda källorna behöver kunna anslutas samtidigt, via delningsfilter, och gärna utan att det går ut över signalnivåer och brusnivå.

Jag funderade på att:

1) Hitta ett delningsfilter (ej alltför dyrt) med dubbla ingångar,

2) koppla båda signalerna via en extra mixer (med det extra brus och onödighets faktor det innebär)

eller att 3) hitta en slags omkopplare mellan två källor.

Kan jag få lite tips? Den första varianten vore inte fel, men nån sådan produkt (som vi har råd med) har jag inte funnit.

Annons
Postat (redigerat)

Henrik,

Försök hitta någon enkel aktiv "mix-burk" i stereo (2x2 input to 1 out), det finns en hel del olika fabrikat som gör denna typen av "problem lösar burkar"

Här är några fabrikat som dom kan söka efter:

RDL Radio Design Labs

SBS

Sonifex

Oxmoor

Kramer

LA-Audio

Tror att Standard Audio i Uppsala har en del av dessa fabrikat ??

--Bosse

Redigerat av Bo Hansén

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.