Hemluth Postat 21 oktober 2004 Postat 21 oktober 2004 Jag har gjort en musikfil som i wav-format är på 72mb. Jag har provat att göra om en till mp3 på 6mb, men jag har då tappat avsevärt mycket kvalitet. Hur komprimerar man den "bara lite" Så att den inte är fullt så stor, men på kanske 20-30mb?
Carl_B Postat 21 oktober 2004 Postat 21 oktober 2004 ja kör 320kbps när ja skickar ut till djs över internet...
VacUm Postat 21 oktober 2004 Postat 21 oktober 2004 Du kan ju ställa bitrate. Ju högre du ställer, desto bättre kvalité får du, men filerna blir samtidigt större.
Ackelito Postat 22 oktober 2004 Postat 22 oktober 2004 Vad är syftet? om du vill ha kvar den som wav fil så kan du trycka ihop den med "monkeysaudio" den trycker ihop filen till ungefär halva storleken... http://www.monkeysaudio.com/ kanske kan vara till nytta nån gång iaf... laters
hackeman Postat 22 oktober 2004 Postat 22 oktober 2004 Det är inte storleken som räknas, men den har en viss fördel. 🙂
punkrockdude Postat 22 oktober 2004 Postat 22 oktober 2004 Monkeysaudio är väldigt bra. Du kan även testa FLAC som är open source.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.