Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

När jag gör en offline bounce på min låt så knastrar ett av spåren precis i början av låten, trots att jag har en limiter på den.

Jag upptäckte nyss att allting låter perfekt om jag i stället gör en realtime-bounce, men detta är omöjligt att göra på hela låten pga alla System Overloads jag får (det är ett stort och cpu-krävande projekt på ca 16 minuter)..

Jag har testat att frysa alla 110 spår men den kraschar ändå förr eller senare.

Vad kan vara felet?

Spec:

Logic 8

Macbook 2GB RAM

Externt ljudkort: TC Electronic Konnekt 24D

Annons
anarkisten1 (oregistrerad)
Postat

Har du ingen polare som har mac så du kan köra Logic Node i nätverk för att avlasta, annars får du väl bounca passande mindre grupper av spår i taget?

Postat

Då en offline bounce är ren matte för datorn så ska det inte påverka ljudet, det tar bara längre tid att räkna ihop det. Låter som en bugg i Logic 8.

Postat

Mycket möjligt att det kan vara en bugg, har inte Logic själv, men iaf. Om det bara är i början av låten det knastrar, har du testat att flytta alla spåren framåt i din sequencer och låta det vara lite längre tomrum i början?

//Anders

Postat

Jag testade att flytta fram spåren och det var precis lika brusigt. Jag mailade TC Electronic som sa såhär:

"This is because the plugin is streaming the audio back and forth to the DSP's in realtime. This means that when you bounce it will not be able to 'keep up' so to speak."

Är det såhär med alla externa DSP:s? Tycker det är märkligt att den inte ska "hinna med" när man gör en offline bounce. Jag löste problemet genom att helt enkelt ta bort Fabrik R på alla cpu-krävande plugins.

Tråkigt, och det verkar som om många haft problem med Konnekt24D och dess drivrutiner.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.