Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat
Hans egen musik är fantastisk ...

Är det han som har skrivit "Dust in the wind"? Grymt bra låt iallafall...

Nej, den låten framförs av gruppen Kansas som för övrigt kommer till Sweden Rock Festival i sommar. Jag kan tänka mig att en av kompositörerna till ovan nämnda låt heter Kerry Livgren. Han var vid denna tid gitarrist i Kansas. Jag kan aldrig tänka mig att vare sig Todd Rundgren eller Nattvaktaren var inblandad i denna komposition.

Annons
  • Svar 95
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Postat
Ja, fast just Tubes tycker jag var ett dåligt exempel. "Love Bomb" låter inget vidare produktionsmässigt och den skivan sänkte Tubes försäljningsmässigt. Inte bara Todds fel dock.

Lite OT men...

Wonderboy, jag håller inte med - Todd proddade även "Remote control" som enligt mig ligger på åtminstone topp 50 listan bland bästa plattorna nånsin. "Love bomb" var rätt sömnig annars, yes...

Postat
Ja, fast just Tubes tycker jag var ett dåligt exempel. "Love Bomb" låter inget vidare produktionsmässigt och den skivan sänkte Tubes försäljningsmässigt. Inte bara Todds fel dock.

Lite OT men...

Wonderboy, jag håller inte med - Todd proddade även "Remote control"

Håller med till 100%

Dj.Qtex (oregistrerad)
Postat

Hmm undra om d finns nån som är, lr kommer att bli kännd genom FL 😉

Postat

Folk som jag känner eller pratat med som jag vet använder reason:

Plej (exceptional records)

Cloud (exceptional records)

Swell Session (hollow records)

Solar Sound (hollow records)

Sen tror jag Hird (DNM) och The Similou (DNM) oxå men jag kommer inte ihåg säkert...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.