Sonnert Postat 22 oktober 2004 Dela Postat 22 oktober 2004 Andreas Tilliander. i viss mån väll? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
trancedanne Postat 22 oktober 2004 Dela Postat 22 oktober 2004 Unknown Source Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
divstah Postat 22 oktober 2004 Dela Postat 22 oktober 2004 unknown source är väl dock inget pro 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
jappe (oregistrerad) Postat 22 oktober 2004 Dela Postat 22 oktober 2004 Den där indiern som gör chillout, ska försöka komma på vad han heter... Talvin Singh? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
L.C Postat 22 oktober 2004 Dela Postat 22 oktober 2004 Armin Van Buuren Trance[]Control Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Carl_B Postat 22 oktober 2004 Dela Postat 22 oktober 2004 Armin Van BuurenTrance[]Control eller inte... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
L.C Postat 22 oktober 2004 Dela Postat 22 oktober 2004 Armin Van BuurenTrance[]Control eller inte... Åhå vadan denna Kommentar? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
trancedanne Postat 22 oktober 2004 Dela Postat 22 oktober 2004 Armin Van BuurenTrance[]Control eller inte... Åhå vadan denna Kommentar? Trance Control kanske använder Reason, men armin använder knappast det Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
L.C Postat 22 oktober 2004 Dela Postat 22 oktober 2004 http://www.arminvanbuuren.com/studio/ Scrolla ner och läs under Software: Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Carl_B Postat 23 oktober 2004 Dela Postat 23 oktober 2004 http://www.arminvanbuuren.com/studio/ Scrolla ner och läs under Software: isf kan du skriva upp: Carl B har hänt att han använt reason till o från... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tilly Postat 23 oktober 2004 Dela Postat 23 oktober 2004 (redigerat) Nice topic... intressant och se vilka program folk använder 🙁 Själv kommer jag inte på några på rak arm så här, men ska nog kunna luska fram några 😠 Redigerat 23 oktober 2004 av Roha Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 23 oktober 2004 Dela Postat 23 oktober 2004 (redigerat) Men den här listan känns ganska meningslös. Reason hörs överallt! Faktum är att du hör Reason på radion dagligen. Inte bara den dansmusik som rabblas upp här... Reason kan mer än så. Jag säger inte att artisterna gör dessa låtar enbart i Reason, utan Reason är en DEL av all mjukvara/hårdvara som använts i musikproduktionen. Hur många av er mår bättre av att veta att några av låtarna i dokumentären om filmen Matrix gjordes med Reason? Hur många av er sitter där och diggar till Subtractorn-soundet på Madonnas American Life? Eller ljuddesigners tv-serien South Park? Lägg ner... typ. 😠 Redigerat 23 oktober 2004 av vectro Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
trancedanne Postat 24 oktober 2004 Dela Postat 24 oktober 2004 unknown source är väl dock inget pro 🙂 aldrig hört Nadjanema ? eller kommande Cruentes? Tro mig killen är ett proffs =D Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Chriskooh Postat 24 oktober 2004 Dela Postat 24 oktober 2004 Men den här listan känns ganska meningslös. Reason hörs överallt! Faktum är att du hör Reason på radion dagligen. Inte bara den dansmusik som rabblas upp här... Reason kan mer än så. Jag säger inte att artisterna gör dessa låtar enbart i Reason, utan Reason är en DEL av all mjukvara/hårdvara som använts i musikproduktionen. Hur många av er mår bättre av att veta att några av låtarna i dokumentären om filmen Matrix gjordes med Reason? Hur många av er sitter där och diggar till Subtractorn-soundet på Madonnas American Life? Eller ljuddesigners tv-serien South Park? Lägg ner... typ. 🙂 Jag mår bättre 😎 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SLC-trax Postat 24 oktober 2004 Trådstartare Dela Postat 24 oktober 2004 Men den här listan känns ganska meningslös. Reason hörs överallt! Faktum är att du hör Reason på radion dagligen. Inte bara den dansmusik som rabblas upp här... Reason kan mer än så. Jag säger inte att artisterna gör dessa låtar enbart i Reason, utan Reason är en DEL av all mjukvara/hårdvara som använts i musikproduktionen. Hur många av er mår bättre av att veta att några av låtarna i dokumentären om filmen Matrix gjordes med Reason? Hur många av er sitter där och diggar till Subtractorn-soundet på Madonnas American Life? Eller ljuddesigners tv-serien South Park? Lägg ner... typ. 😏 Gott så. Poängen var att visa VST-elajten som gillar att dissa Reason att de ska "lägga ner... typ". Å jag tycker det har funkat 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
cm0s Postat 24 oktober 2004 Dela Postat 24 oktober 2004 Gott så. Poängen var att visa VST-elajten som gillar att dissa Reason att de ska "lägga ner... typ".Å jag tycker det har funkat 😛 Det hela handlar ju om smak. Jag använder inte Reason därför att jag inte tycker om hur det låter. Jag kallar mig knappast för någon VST-elajt. Det handlar bara om smak. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nisse Postat 24 oktober 2004 Dela Postat 24 oktober 2004 Poängen var att visa VST-elajten som gillar att dissa Reason att de ska "lägga ner... typ". Jag kallar mig hellre Tracker-elajt då 😛 //Nisse Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
patrik Postat 24 oktober 2004 Dela Postat 24 oktober 2004 Gate42 ( 😏 ) VAF! Jag anväder inte Reason, jag har en 200 000kr's studio fylld med maffig hårdvara.... 😮😛 Eller inte... Fast det blir mindre gnäll om man säger så 😮 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baltazar Postat 24 oktober 2004 Dela Postat 24 oktober 2004 (redigerat) TV4 - Äntligen hemma De har till och med användt trummkompet som ligger förprogramerat när man startar =) Onödig kunskap - jatack!! 😛 .... inte för jag tittar på äntligen hemma... men jag har bara.. äh skitsamma Redigerat 24 oktober 2004 av Baltazar Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Carl_B Postat 24 oktober 2004 Dela Postat 24 oktober 2004 Gate42 ( 😏 ) VAF! Jag anväder inte Reason, jag har en 200 000kr's studio fylld med maffig hårdvara.... 😮😛 Eller inte... Fast det blir mindre gnäll om man säger så 😮 haha aa precis! 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
insolitus Postat 25 oktober 2004 Dela Postat 25 oktober 2004 TV4 - Äntligen hemmaDe har till och med användt trummkompet som ligger förprogramerat när man startar =) Onödig kunskap - jatack!! 😄 .... inte för jag tittar på äntligen hemma... men jag har bara.. äh skitsamma Om jag inte minns fel har även SVT använt nån färdig loop från Reason, tror det var i signaturen till nåt program, typ Agenda. Nån annan som tänkt på det? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 25 oktober 2004 Dela Postat 25 oktober 2004 Jepp vet inte om det är just det programmet, men jag har också reagerat på det någon gång. Tittar för sällan på TV... 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Carl_B Postat 25 oktober 2004 Dela Postat 25 oktober 2004 vad är TV? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
insolitus Postat 25 oktober 2004 Dela Postat 25 oktober 2004 vad är TV? 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nkai Postat 25 oktober 2004 Dela Postat 25 oktober 2004 TV4 - Äntligen hemmaDe har till och med användt trummkompet som ligger förprogramerat när man startar =) Onödig kunskap - jatack!! 😄 .... inte för jag tittar på äntligen hemma... men jag har bara.. äh skitsamma Om jag inte minns fel har även SVT använt nån färdig loop från Reason, tror det var i signaturen till nåt program, typ Agenda. Nån annan som tänkt på det? Har lagt märke till det ja. 😄 Det är bl.a. en rex2-fil som heter loco*****.rex2 eller nåt. Det finns en snabb och en långsam version på den gitarren i factory soundbanken. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Patbos Postat 26 oktober 2004 Dela Postat 26 oktober 2004 Kul att se att så många använder reason... Det är ett bra skissprogram, och om man pillar lite, så kan man få bra slutsaker med! Väntar på v.3, vad de fixar då... Vill dock bara poängtera, att bara för att tex prodigy använder reason, betyder det inte att låtarna är 100% reason, om det ens är reson som låter... Har läst lite intervjuer från "stora artister" som använder det till skissprogram, sen exporterar midispåren till tex cubase eller logic... Inget ont om det, ville bara skriva av mig! Jag tycker om reason, mycket! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nattvaktaren (oregistrerad) Postat 26 oktober 2004 Dela Postat 26 oktober 2004 Vill dock bara poängtera, att bara för att tex prodigy använder reason, betyder det inte att låtarna är 100% reason, om det ens är reson som låter... Jag tror ingen tvivlar på det...? I Armin van Boorings kitlist fanns ju en NordLead också, och jag tror inte den står för 100 % av ljuden i hans låtar den heller. 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
android Postat 26 oktober 2004 Dela Postat 26 oktober 2004 Använde inte Björk Reason för att knorka till rösterna på senaste skivan? 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Carl_B Postat 26 oktober 2004 Dela Postat 26 oktober 2004 ...Armin van Boorings... tänkte bara säga att jag tar åt mej när du skriver så... fast du har väl rätt att ha en åsikt som alla andra här... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
trancedanne Postat 26 oktober 2004 Dela Postat 26 oktober 2004 Carl, inte du som möjligtvis gjort låten "carl b - all day" som spelades förra veckan på asot? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.