Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej alla studiotroll! 😉

Som titeln klargör så verkar min nyinköpta Edirol PCR-800 fått fnatt och istället för att spela korta noter när jag trycker på tangenter så spelar den noter som om någon skulle stå och trycka på en hold pedal. Ljudet slutar inte heller förns man trycker på Play/Stop.

Det är inget fel på synthen, det vet jag då den fungerar alldeles utmärkt till FL Studio 8 med control maps och allt. Jag tror dock att jag fått in fel controlmap då jag bara hittat till Reason 2.5. Det borde väl finnas nyare än då, på deras hemsida finns det bara till 2.5. Det kan mycket väl vara att ha med mina midi inställningar att göra, så jag bifogar en bild.

edirolpcr800problemox5.jpg

Jag har dock fått det att fungera då jag ställt in det i topskitet av racket i Reason 4, men jag har verkligen ingen lust att hoppa upp dit och byta ljud när jag sitter och mixar.

topskiktma4.jpg

Det här problemet kan dock ha att göra med min amatörism om midi och externa källor, isåfall är jag inget annat än väldigt intresserad av att lära mig. Dock så har jag viss förståelse för termer, så jag är ingen direkt nybörjare. 😎

Behöver ni mer info, ropa till! 😏

Tack på Förhand

phazio

Annons
  • 2 veckor senare...
Postat

Nu blir jag lite osäker, är det här ett vanligt problem eller är det ganska ovanligt? För ingen verkar ju kunna svaret på frågan, åtminstonde inte orka svara på frågan 🙂

Över 200 views 🙂

Postat

Du ska ladda ner en template från propellerheads hemsida för PCR-serien.

Detta löser problemet.

Hade en kund i butiken med samma problem och jag ringde och frågade vad som skulle göras och fick detta till svar.

Kunden har inte återkommit så jag tar det som att problemet löstes 🙂

Postat
Tack så otroligt mycket för hjälpen! Fungerar sketabra nu 🙂

Va så lite så! 😄

Bara bra, för då vet jag att den patchen löser problemet om fler kunder frågar.

Postat

Ja precis, sedan tog Dynamic Mapping som var inbyggt om alla kontroller och allting flöt som smör i solsken 😛

• 2 månader senare...
Postat
Ja precis, sedan tog Dynamic Mapping som var inbyggt om alla kontroller och allting flöt som smör i solsken 🙂

Tjenare PHazio. Jag har själv köpt en Edirol Roland - PCR-500, och jag har samma problem som du haft.

Läste din tråd här i forumet om att du hade ett problem när du tryckte på någon tangent, att det blev som en sustain pedal.

Nu är frågan, hur fixade du en template på propellerheads hemsida? Hittar ingenting där. Vore väldigt tacksam för hjälp!

drloop (oregistrerad)
Postat
Ja precis, sedan tog Dynamic Mapping som var inbyggt om alla kontroller och allting flöt som smör i solsken 🙂

Tjenare PHazio. Jag har själv köpt en Edirol Roland - PCR-500, och jag har samma problem som du haft.

Läste din tråd här i forumet om att du hade ett problem när du tryckte på någon tangent, att det blev som en sustain pedal.

Nu är frågan, hur fixade du en template på propellerheads hemsida? Hittar ingenting där. Vore väldigt tacksam för hjälp!

Här är länken till supported control surfaces:

http://www.propellerheads.se/support_area/...e&ArtID=356

Din är supportad :

http://www.propellerheads.se/products/reas...;article=remote

Postat
Du ska ladda ner en template från propellerheads hemsida för PCR-serien.

Detta löser problemet.

Hade en kund i butiken med samma problem och jag ringde och frågade vad som skulle göras och fick detta till svar.

Kunden har inte återkommit så jag tar det som att problemet löstes 🙂

Lösningen på problemet är att du installerar den senaste patchen "Reason 4.0.1", Auto Detect Surfaces under options ska du sedan trycka på, så ska den hitta din PCR och woila!

phazio

Postat

Så jävla nice nu fungerar det Phazio, tack som fan <3<3<3

• 1 månad senare...
Postat
Så jävla nice nu fungerar det Phazio, tack som fan <3<3<3

Inga problem, himla fin synth iaf ☺️

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.