Phazio Postat 25 april 2008 Postat 25 april 2008 Hej alla studiotroll! đ Som titeln klargör sĂ„ verkar min nyinköpta Edirol PCR-800 fĂ„tt fnatt och istĂ€llet för att spela korta noter nĂ€r jag trycker pĂ„ tangenter sĂ„ spelar den noter som om nĂ„gon skulle stĂ„ och trycka pĂ„ en hold pedal. Ljudet slutar inte heller förns man trycker pĂ„ Play/Stop. Det Ă€r inget fel pĂ„ synthen, det vet jag dĂ„ den fungerar alldeles utmĂ€rkt till FL Studio 8 med control maps och allt. Jag tror dock att jag fĂ„tt in fel controlmap dĂ„ jag bara hittat till Reason 2.5. Det borde vĂ€l finnas nyare Ă€n dĂ„, pĂ„ deras hemsida finns det bara till 2.5. Det kan mycket vĂ€l vara att ha med mina midi instĂ€llningar att göra, sĂ„ jag bifogar en bild. Jag har dock fĂ„tt det att fungera dĂ„ jag stĂ€llt in det i topskitet av racket i Reason 4, men jag har verkligen ingen lust att hoppa upp dit och byta ljud nĂ€r jag sitter och mixar. Det hĂ€r problemet kan dock ha att göra med min amatörism om midi och externa kĂ€llor, isĂ„fall Ă€r jag inget annat Ă€n vĂ€ldigt intresserad av att lĂ€ra mig. Dock sĂ„ har jag viss förstĂ„else för termer, sĂ„ jag Ă€r ingen direkt nybörjare. đ Behöver ni mer info, ropa till! đ Tack pĂ„ Förhand phazio
Phazio Postat 30 april 2008 TrĂ„dstartare Postat 30 april 2008 Finns det inte nĂ„gon med den minsta kunskap om detta? đđ
Phazio Postat 12 maj 2008 TrĂ„dstartare Postat 12 maj 2008 Nu blir jag lite osĂ€ker, Ă€r det hĂ€r ett vanligt problem eller Ă€r det ganska ovanligt? För ingen verkar ju kunna svaret pĂ„ frĂ„gan, Ă„tminstonde inte orka svara pĂ„ frĂ„gan đ Ăver 200 views đ
laxlaxlax Postat 12 maj 2008 Postat 12 maj 2008 SÀtt in en sladd i pedal/hold eller vad det stÄr pÄ baksidan och se om det Àndrar sig.
lavrell Postat 12 maj 2008 Postat 12 maj 2008 Du ska ladda ner en template frĂ„n propellerheads hemsida för PCR-serien. Detta löser problemet. Hade en kund i butiken med samma problem och jag ringde och frĂ„gade vad som skulle göras och fick detta till svar. Kunden har inte Ă„terkommit sĂ„ jag tar det som att problemet löstes đ
Phazio Postat 15 maj 2008 TrĂ„dstartare Postat 15 maj 2008 Tack sĂ„ otroligt mycket för hjĂ€lpen! Fungerar sketabra nu đ
lavrell Postat 16 maj 2008 Postat 16 maj 2008 Tack sĂ„ otroligt mycket för hjĂ€lpen! Fungerar sketabra nu đ Va sĂ„ lite sĂ„! đ Bara bra, för dĂ„ vet jag att den patchen löser problemet om fler kunder frĂ„gar.
Phazio Postat 16 maj 2008 TrĂ„dstartare Postat 16 maj 2008 Ja precis, sedan tog Dynamic Mapping som var inbyggt om alla kontroller och allting flöt som smör i solsken đ
GĂ€st Postat 26 juli 2008 Postat 26 juli 2008 Ja precis, sedan tog Dynamic Mapping som var inbyggt om alla kontroller och allting flöt som smör i solsken đ Tjenare PHazio. Jag har sjĂ€lv köpt en Edirol Roland - PCR-500, och jag har samma problem som du haft. LĂ€ste din trĂ„d hĂ€r i forumet om att du hade ett problem nĂ€r du tryckte pĂ„ nĂ„gon tangent, att det blev som en sustain pedal. Nu Ă€r frĂ„gan, hur fixade du en template pĂ„ propellerheads hemsida? Hittar ingenting dĂ€r. Vore vĂ€ldigt tacksam för hjĂ€lp!
drloop (oregistrerad) Postat 26 juli 2008 Postat 26 juli 2008 Ja precis, sedan tog Dynamic Mapping som var inbyggt om alla kontroller och allting flöt som smör i solsken đ Tjenare PHazio. Jag har sjĂ€lv köpt en Edirol Roland - PCR-500, och jag har samma problem som du haft. LĂ€ste din trĂ„d hĂ€r i forumet om att du hade ett problem nĂ€r du tryckte pĂ„ nĂ„gon tangent, att det blev som en sustain pedal. Nu Ă€r frĂ„gan, hur fixade du en template pĂ„ propellerheads hemsida? Hittar ingenting dĂ€r. Vore vĂ€ldigt tacksam för hjĂ€lp! HĂ€r Ă€r lĂ€nken till supported control surfaces: http://www.propellerheads.se/support_area/...e&ArtID=356 Din Ă€r supportad : http://www.propellerheads.se/products/reas...;article=remote
Phazio Postat 26 juli 2008 TrĂ„dstartare Postat 26 juli 2008 Du ska ladda ner en template frĂ„n propellerheads hemsida för PCR-serien.Detta löser problemet. Hade en kund i butiken med samma problem och jag ringde och frĂ„gade vad som skulle göras och fick detta till svar. Kunden har inte Ă„terkommit sĂ„ jag tar det som att problemet löstes đ Lösningen pĂ„ problemet Ă€r att du installerar den senaste patchen "Reason 4.0.1", Auto Detect Surfaces under options ska du sedan trycka pĂ„, sĂ„ ska den hitta din PCR och woila! phazio
GÀst Postat 26 juli 2008 Postat 26 juli 2008 SÄ jÀvla nice nu fungerar det Phazio, tack som fan <3<3<3
Phazio Postat 27 augusti 2008 TrĂ„dstartare Postat 27 augusti 2008 SĂ„ jĂ€vla nice nu fungerar det Phazio, tack som fan <3<3<3 Inga problem, himla fin synth iaf âșïž
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.