Tokas Postat 21 oktober 2004 Dela Postat 21 oktober 2004 Öh, du menar alltå att mina 72mb-fielr SKA vara på 2kb när de ligger på en CD? Precis och exakt. Testa och sätt in en annan "riktig" musik-cd i din dator och kolla. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tokas Postat 21 oktober 2004 Dela Postat 21 oktober 2004 Jag menar från min dator till en annan för att testa om det går att bränna där i stället. Då får du nog köra det genom nätverket, fast om du kan spela upp musikskivan du brän i Nero i din dator, är inte problemet löst då? Annars brukar jag bränna ut saker på skiva för att ta det till någon annan dator... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hemluth Postat 21 oktober 2004 Trådstartare Dela Postat 21 oktober 2004 Öh, du menar alltå att mina 72mb-fielr SKA vara på 2kb när de ligger på en CD? Precis och exakt. Testa och sätt in en annan "riktig" musik-cd i din dator och kolla. Okej, jag tror dig på den punkten. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hemluth Postat 21 oktober 2004 Trådstartare Dela Postat 21 oktober 2004 Då får du nog köra det genom nätverket, fast om du kan spela upp musikskivan du brän i Nero i din dator, är inte problemet löst då? Annars brukar jag bränna ut saker på skiva för att ta det till någon annan dator... Alltså, anledningen till att jag brännde den överhuvudtaget var för att spela upp den i en CD-spelare, vilket märkligt nog inte går. CD-spelaren hävdar att skivan är tom. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 21 oktober 2004 Dela Postat 21 oktober 2004 Men det kan ju inte bli mer failsafe än att köra easy cd creator eller nero, köra en wizard och sedan välja audio CD. Dra och släpp wavfilen och sedan bränn. Funkar inte detta så är något knas. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hemluth Postat 21 oktober 2004 Trådstartare Dela Postat 21 oktober 2004 Funkar inte detta så är något knas. Tackar för den upplysningen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 21 oktober 2004 Dela Postat 21 oktober 2004 Jo, men vad tusan... Jag vet ju inte vad du har för inställningar eller vad det är som blir fel när du gör vad. Om du följer den processen ska inget kunna gå fel, gör det det, så posta så mycket information du bara kan om ditt problem istället för att skriva en rad om det då och då. Det blir lättare att felsöka. Vilket program du kör, brännare, windowsversion etc etc. Allt som kan vara matnyttigt. Förstår bara inte varför det inte funkar, men å andra sidan så ska man väl aldrig anklaga windows för att fungera som det ska... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
P3t3r Postat 21 oktober 2004 Dela Postat 21 oktober 2004 Har du provat att bränna en "data-cd" med filen? Då ska den vara 72Mb och kunna flyttas till en annan dator. En annan sak är att prova CD skivor av ett annat fabrikat (om du inte redan har provat det). Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hemluth Postat 21 oktober 2004 Trådstartare Dela Postat 21 oktober 2004 För enkeletens skull utser jag CD-spelaren som syndabock och ska prova lite djupare saker imorgon. Det brukar vara problematiskt att läsa brända CD-skivor i CD-spelare.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lundin Postat 22 oktober 2004 Dela Postat 22 oktober 2004 Normalize tracks innebär att den utvolymsmaximerar ljudfilen innan den bränner den, "No pause between tracks". innebär inga mellanrum mellan låtarna och har du inte någon tystnad i själv filen kommer låtarna nästintill gå i varandra. CD-AUDIO data kan inte läsas av datorn som en fil..det du ser när du stoppar i en pressad "köpe CD"( brukar vara ) CDA.1, CDA.2 CDA.3 o.s.v och dom "filerna" brukar vara c:a 32 bytes Anledningen till att vanlig CD-Audio inte fungerar är: 1. Multisessionbränning 2. Spåret Stängs inte " Finalize session" korrekt... bara en (1) TOC får skrivas till en Audioskiva för att CD-spelaren ska fatta vad det är för skiva... Multisession bränner flera TOC, beroende på hur många gånger man lägger till filer. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hemluth Postat 22 oktober 2004 Trådstartare Dela Postat 22 oktober 2004 Det känns som att jag bränner med multisession, men jag har inte hittat en enda meny för att bocka för att jag INTE vill ha det. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hackeman Postat 22 oktober 2004 Dela Postat 22 oktober 2004 Bränner man Audio CD i Nero blir det automatiskt INTE multisession (inte i de senare versionerna iaf). Alternativen "Normalize all audio files" och "No pause between tracks" finns däremot endast om man bränner Audio CD, så det är rätt. Gör du Next till nästa skärm så ser du att "Allow files to be added later (multisession disc)" är skuggat alternativ. Går inte att välja. Jag rekommenderar dig att testa din brända audio cd i en annan cd-spelare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
®offe Postat 22 oktober 2004 Dela Postat 22 oktober 2004 Tror Hackeman är inne på rätt spår. Gamla sunkiga billiga cd-spelare hatar brända skivor. Har du testat den i datorns cd-spelare? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hemluth Postat 23 oktober 2004 Trådstartare Dela Postat 23 oktober 2004 CD-spelaren är gammal, men absolut inte billig. Låg mellan 3 och 7 tusenlappar. Ja, jag har testat att spela upp den i datorn, men mig veteligen kan datorer spela upp precis allting, så det säger inte så mycket. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.