Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag är en fullkomlig färsking vad gäller inspelning och dylikt, och funderar på att tjacka en porta. Jag tänker mig åtta kanaler med cd-bränning, gärna även med inbyggd trummaskin. Viltigast är dock att det är lätt att använda!

Några alternativ jag kikat på är: ZOOM MRS-802cd, TASCAM DP01FX/CD samt Boss br900cd.

Tack på förhand!

Annons
drloop (oregistrerad)
Postat (redigerat)
Jag är en fullkomlig färsking vad gäller inspelning och dylikt, och funderar på att tjacka en porta. Jag tänker mig åtta kanaler med cd-bränning, gärna även med inbyggd trummaskin. Viltigast är dock att det är lätt att använda!

Några alternativ jag kikat på är: ZOOM MRS-802cd, TASCAM DP01FX/CD samt Boss br900cd.

Tack på förhand!

Mitt tips är att du läser tester på nätet om dessa prylar.

Blir du biten kommer du nog att börja spana på att spela in i datorn så troligen blir portan sedan stående i ett hörn. Så mitt tips blir, kolla även in att spela in på datorn. När man får kläm på det är det mer kraftfullt och till och med billigare, om man har en dator förstås.

Redigerat av drloop
Postat

Jag vill bara säga att åtta kanaler INTE betyder att man kan spela in alla åtta samtidigt. De flesta digitalportor kan bara spela in två spår samtidigt. Det var en sak som inte var helt självklart för mej i alla fall.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.