Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Har fått möjlighet till ett långtidslån av ett äldre Ludvig-set att ha i studion. Kom inte ihåg modell på dem men det är 24" + 13" +16" och är antagligen typ 60-70-tal. Just nu sitter det oljeskinn på men är ute efter att sätta på nån variant på vita skinn för att få till nåt mer "vintagesound" som komplement till mitt Pearl MLX. Frågan är om man skall sätta på vanliga Ambassador eller nån annan variant?

En trummis jag spelar med använder Evans Coated och är riktigt nöjd med dem och jag gillar verkligen det soundet. De skinnen planerar jag att sätta på MLX-setet så därför kanske det blir för likt att ha dem på Ludwig-setet också. Vad rekommendera ni att jag skall på de olika trumseten ?

Tips mottages tacksamt från skinnplågare där ute.

Matte

Annons
Postat
Har fått möjlighet till ett långtidslån av ett äldre Ludvig-set att ha i studion. Kom inte ihåg modell på dem men det är 24" + 13" +16" och är antagligen typ 60-70-tal. Just nu sitter det oljeskinn på men är ute efter att sätta på nån variant på vita skinn för att få till nåt mer "vintagesound" som komplement till mitt Pearl MLX. Frågan är om man skall sätta på vanliga Ambassador eller nån annan variant?

En trummis jag spelar med använder Evans Coated och är riktigt nöjd med dem och jag gillar verkligen det soundet. De skinnen planerar jag att sätta på MLX-setet så därför kanske det blir för likt att ha dem på Ludwig-setet också. Vad rekommendera ni att jag skall på de olika trumseten ?

Tips mottages tacksamt från skinnplågare där ute.

Matte

remos rennisance är toppen för vintage sound.....grymma

R

Saimond (oregistrerad)
Postat

Jag skulle tipsa om ett coated (vitt) enkelskinn för ett öppet och varmare ljud. Där är remos ambassador och evans G1 väldigt bra.

Är det underskinn på pukorna eller är det bara slagskinn?

• 2 veckor senare...
Postat

Hallå!

Remo Fiberskin sparkar go Vintage röv! Finns i Ambassador (mellan tjocka med hyfsad bas) Diplomat (tunna sjysst sjung) och Powerstroke 3 (finns i två tjocklekar)

Postat
Hallå!

Remo Fiberskin sparkar go Vintage röv! Finns i Ambassador (mellan tjocka med hyfsad bas) Diplomat (tunna sjysst sjung) och Powerstroke 3 (finns i två tjocklekar)

+2!!

jag har fiberskyn på min 16" jazzbaskagge och det finns inte mkt som slår det! dessutom är det läskigt snyggt!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.