Jump to content
Annons

Min skiva har nu funnits ute ett jädra tag...


lonewind

Recommended Posts

Körde en gammal playlist i iTunes när These Memories dök förbi. Jag kände inte igen den, var tvungen att kolla vad det var och så var det du. Jag bumpar den här tråden eftersom det var albumversionen jag hörde, inte tidigare demo och heller inte versionen du har på hemsidan/MySpace.

Jag måste fråga; har du själv insett att du skrivit en kommande singel åt James Blunt? 😉

Det blev som tydligast när pianot kom in vid tonartsmoduleringen i slutet. Fint jobb!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 66
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Körde en gammal playlist i iTunes när These Memories dök förbi. Jag kände inte igen den, var tvungen att kolla vad det var och så var det du. Jag bumpar den här tråden eftersom det var albumversionen jag hörde, inte tidigare demo och heller inte versionen du har på hemsidan/MySpace.

Jag måste fråga; har du själv insett att du skrivit en kommande singel åt James Blunt? 🙁

Det blev som tydligast när pianot kom in vid tonartsmoduleringen i slutet. Fint jobb!

Tja!

Nej, albumversionen går inte längre att få tag på. Jag håller på att göra om hela albumet, ska försöka mig på spotify, iTunes och sånt. Men först ville jag ha ett album som låter ok. Fem låtar är i stort sett klara och finns som du sa att höra på min sida. Låter ganska annorlunda en del, misstänker att de som hört The Long Road skivan (som jag ser mer som en demoskiva än ett album) inte direkt kommer falla för de nya versionerna men men... Ibland gör man saker för att man själv ska kunna känna sig nöjd med det man gjort.

Den där James Blunt ja... Du är inte den första som sagt det angående just These Memories, James Blunt är väl inte direkt en favorit men han verkar ju gå hem så man får ändå vara lite stolt att jämföras med en kändis :-D.

Link to comment
Dela på andra sajter

Länken till skivan finns dessvärre inte kvar... 🙁

Om man ändå hemskt gärna vill få tag i albumet (kan inte rekommendera det :-) ) så finns det att hämta här: http://www.mininova.org/tor/1985483

Med tre bonuslåtar också!!!

Ingen fara, den är uppladdad av mig så det är en helt och fullt laglig torrent...

/Christian

Redigerat av lonewind
Link to comment
Dela på andra sajter

Vill bara säga att många låtar här lyssnar jag på regelbundet. Fantastiskt album!

Oj, det var väldigt roligt att höra! Man får tacka och bocka, det värmer verkligen.

Har du lyssnat på de fem nya versioner som finns att lyssna på på http://www.chrismichols.com?

Skulle vara kul att höra vad någon som lyssnat lite på "demo" albumet, The Long Road tycker om de nya "skarpa" versionerna av låtarna...

/Mvh C

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 år senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...