perdido (oregistrerad) Postat 22 april 2008 Postat 22 april 2008 Jag har blivit lovat en laptop! mitt första problem var/är vilken jag ska ha. Antingen en Mac (isf en Mac Air) eller en PC. Jag hade inte tänkt använda den till något speciellt utan bara rent allmänt, - kolla på film, photoshopa, sitta på msn , nätet.. osv.. ni vet.. x) Nu har jag då två frågor. den första, ang. Macen. Vilka för/nackdelar finns det med den ? (just specifikt Mac Air:en, om någon vet?) jag har en mac nu och det funkar ju men kan trots detta inte riktigt bestämma mig för Mac eller PC (den eviga frågan..) Den andra frågan är. Om jag köper en PC, vilket märke är då bäst att ha på laptopen? vad föredrar ni? jag har verkligen ingen koll! Grymt tacksam för svar. behöver seriös hjälp med det här ! 😄 TACK 😮
Emil Postat 22 april 2008 Postat 22 april 2008 Jag har blivit lovat en laptop! mitt första problem var/är vilken jag ska ha. Antingen en Mac (isf en Mac Air) eller en PC. Jag hade inte tänkt använda den till något speciellt utan bara rent allmänt, - kolla på film, photoshopa, sitta på msn , nätet.. osv.. ni vet.. x) Nu har jag då två frågor. den första, ang. Macen. Vilka för/nackdelar finns det med den ? (just specifikt Mac Air:en, om någon vet?) jag har en mac nu och det funkar ju men kan trots detta inte riktigt bestämma mig för Mac eller PC (den eviga frågan..) Den andra frågan är. Om jag köper en PC, vilket märke är då bäst att ha på laptopen? vad föredrar ni? jag har verkligen ingen koll! Grymt tacksam för svar. behöver seriös hjälp med det här ! 😄 TACK 😮 Vad har du för Mac nu? Vad tycker du saknas på den och vilka delar av den känns överflödiga?
Gilbert Postat 22 april 2008 Postat 22 april 2008 Om du ska redigera bilder så vill du nog ha högre upplösning än 1280x800. Kom ihåg att MBA saknar FW, men om du inte ska göra musik så kanske du klarar dig utan.
perdido (oregistrerad) Postat 22 april 2008 Postat 22 april 2008 Jag har blivit lovat en laptop! mitt första problem var/är vilken jag ska ha. Antingen en Mac (isf en Mac Air) eller en PC. Jag hade inte tänkt använda den till något speciellt utan bara rent allmänt, - kolla på film, photoshopa, sitta på msn , nätet.. osv.. ni vet.. x) Nu har jag då två frågor. den första, ang. Macen. Vilka för/nackdelar finns det med den ? (just specifikt Mac Air:en, om någon vet?) jag har en mac nu och det funkar ju men kan trots detta inte riktigt bestämma mig för Mac eller PC (den eviga frågan..) Den andra frågan är. Om jag köper en PC, vilket märke är då bäst att ha på laptopen? vad föredrar ni? jag har verkligen ingen koll! Grymt tacksam för svar. behöver seriös hjälp med det här ! 😊 TACK 😄 Vad har du för Mac nu? Vad tycker du saknas på den och vilka delar av den känns överflödiga? Jag använder familjens Mac Mini, som är proppfull men funkar gör den ju. Eftersom jag alltid har använt mac så har jag ju vant mig vid den, dock är det lite tråkigt att vissa sånna allmänna småsaker inte funkar på macar (inte på mig iaf) 🙁 men jag älskar macarnas utseende och design,(inte det viktigaste, menmen) till skillnad från pc som jag inte alls gillar, det jag saknar på det är nog lite olika program som inte funkar på mac.. men trots detta vet jag inte om jag skulle trivas med en pc.. :s har stor beslutsångest.. 😮
hegobald Postat 22 april 2008 Postat 22 april 2008 Mac Air är väl inte det första man associerar med ljudinspelning (hur ska du koppla inspelningsljudet???) samt fotoredigering.. Mac Air är ju snarare en slags Ipo-- nånting fast med tangentbord.. Och dyr. Probook är nog bättre och billigare på både fotoredigering och ljudinspelning 😊
TUFFTUFFTUFF Postat 22 april 2008 Postat 22 april 2008 Hej, hej, om du har lust att pröva något "nytt" så checka en . På en tablet kan du vrida skärmen 180 grader och vika ihop den så att det blir som att sitta och läsa på ett papper och så skriver du direkt på skärmen med en special-penna. Det låter kanske inte så spännande, men det är ett helt annat sätt att jobba på, när du gör trumtakter/vrider på virtuella förstärkarknappar och VST-instrument genom att bara använda en penna(och nej, det är absolut inte samma sak att använda USB-Tablets från tex Wacom som du kan köpa till en vanlig PC istället för mus).. och ska du jobba i Photoshop, som du nämner, så är det såklart genialt att kunna rita/markera direkt på skärmen med pennan.. och för att inte tala om surfning.. he, he, ja, det var bara en parantes 😊
perdido (oregistrerad) Postat 23 april 2008 Postat 23 april 2008 Hej, hej, om du har lust att pröva något "nytt" så checka en . På en tablet kan du vrida skärmen 180 grader och vika ihop den så att det blir som att sitta och läsa på ett papper och så skriver du direkt på skärmen med en special-penna. Det låter kanske inte så spännande, men det är ett helt annat sätt att jobba på, när du gör trumtakter/vrider på virtuella förstärkarknappar och VST-instrument genom att bara använda en penna(och nej, det är absolut inte samma sak att använda USB-Tablets från tex Wacom som du kan köpa till en vanlig PC istället för mus).. och ska du jobba i Photoshop, som du nämner, så är det såklart genialt att kunna rita/markera direkt på skärmen med pennan.. och för att inte tala om surfning.. he, he, ja, det var bara en parantes 😎 Tack för tipset, det verkar riktigt härlig 😕 får dock en känsla av att den är ganska dyr 😆 ?
TUFFTUFFTUFF Postat 23 april 2008 Postat 23 april 2008 Ja, de är dyrare än vanliga PC:s, men det är lugnt värt det, jag lovar 😕 Jag har faktiskt 2 stycken extra tablets (en uppgraderad IBM X41och en uppgraderad HP TC4400) som jag ska sälja till ett ganska okej pris , haha, guuuud vad det glänste reklam av det här, NEJ det var INTE därför jag skrev det förra inlägget, det var bara ett ärligt inlägg, jag bor i Oslo så jag tänkte inte seriöst på att sälja det till nån i Sverige, men egentligen, varför inte, det är säkert inte SÅ länge tills jag ska "hem" på besök så bara hör av dig om du är intresserad 😆 IBM X41 HP TC4400
perdido (oregistrerad) Postat 23 april 2008 Postat 23 april 2008 Ja, de är dyrare än vanliga PC:s, men det är lugnt värt det, jag lovar 😄 Jag har faktiskt 2 stycken extra tablets (en uppgraderad IBM X41och en uppgraderad HP TC4400) som jag ska sälja till ett ganska okej pris , haha, guuuud vad det glänste reklam av det här, NEJ det var INTE därför jag skrev det förra inlägget, det var bara ett ärligt inlägg, jag bor i Oslo så jag tänkte inte seriöst på att sälja det till nån i Sverige, men egentligen, varför inte, det är säkert inte SÅ länge tills jag ska "hem" på besök så bara hör av dig om du är intresserad 🙂IBM X41 HP TC4400 jadu, kanske det 🙂 men vad tror du en ny ligger på ung? ;p
hegobald Postat 23 april 2008 Postat 23 april 2008 Priset på datorn i exemplet nedan ligger ungefär på samma prisnivå som en Mac Air strax över 16.000:- Ja, de är dyrare än vanliga PC:s, men det är lugnt värt det, jag lovar 😄 Jag har faktiskt 2 stycken extra tablets (en uppgraderad IBM X41och en uppgraderad HP TC4400) som jag ska sälja till ett ganska okej pris , haha, guuuud vad det glänste reklam av det här, NEJ det var INTE därför jag skrev det förra inlägget, det var bara ett ärligt inlägg, jag bor i Oslo så jag tänkte inte seriöst på att sälja det till nån i Sverige, men egentligen, varför inte, det är säkert inte SÅ länge tills jag ska "hem" på besök så bara hör av dig om du är intresserad 🙂IBM X41 HP TC4400 jadu, kanske det 🙂 men vad tror du en ny ligger på ung? ;p
perdido (oregistrerad) Postat 23 april 2008 Postat 23 april 2008 Priset på datorn i exemplet nedan ligger ungefär på samma prisnivå som en Mac Air strax över 16.000:- Ja, de är dyrare än vanliga PC:s, men det är lugnt värt det, jag lovar 😄 Jag har faktiskt 2 stycken extra tablets (en uppgraderad IBM X41och en uppgraderad HP TC4400) som jag ska sälja till ett ganska okej pris , haha, guuuud vad det glänste reklam av det här, NEJ det var INTE därför jag skrev det förra inlägget, det var bara ett ärligt inlägg, jag bor i Oslo så jag tänkte inte seriöst på att sälja det till nån i Sverige, men egentligen, varför inte, det är säkert inte SÅ länge tills jag ska "hem" på besök så bara hör av dig om du är intresserad 🙂IBM X41 HP TC4400 jadu, kanske det 🙂 men vad tror du en ny ligger på ung? ;p tackdu 🙂
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.