Jump to content
Annons

Vilken är den bästa kompressorn?

Marcus Hanser (oregistrerad)

Recommended Posts

Annons
Är mitt uppe i en mix av en hårdrocksplatta. Dags för kompressorer som tål trycket. Undrar nu helt enkelt denna kunniga skara vart jag ska styra plånboken: Waves, SSL Duende eller Focusrite Liquid Mix? 😄

Usch, det blir svårt för vem som helst att svara på! Den "bästa"...? Samtliga som du själv nämner är/har enastående kompressorer!

Men jag ska erkänna att jag i 9 av 10 fall använder min DAW's egna dynamiska leksaker...

Dela på andra sajter

Men usch, va alla är tråkiga och bara föreslår mjukvara... 😄

Jag kör Summit TLA-100A, dom funkar på det mesta, bäst är dom när man kör dom ganska hårt...

Jag har haft både Teletronics LA2A och Manley Elop, och summit'en är den jag trivs bäst med...

Köper du en bra beggad hårdvarukompressor så har du pengarna tillbaka även efter 3-4 år. Mjukvaran är då värd skit och ingenting... 😛

Jag kör med hårdvara framförallt för att jag inte har råd att slänga bort pengar, sen trivs jag himla bra med burkarna utanför...

- Riktiga grabbar kör med mixer & outboards... 😉😉

TLA-100A

tla100a.jpg

Riktiga grabbar kör med mixer & outboards?? jahaja då fick jag det bekräftat att jag är en fjolla då 😆

DieHard..

Man kan se det på detta viset oxå att:

Män med liten ***, kör med mixers + outboards 😄

Eller också är det så att dom som inget har, får svårare att diskutera konstruktivt och håller sej på tunn is och inte till ämnet...... ☺️🙂

Nja, detta var ju inte heller direkt konstruktivt av dej --> Riktiga grabbar kör med mixer & outboards

I dessa datoriserade tider skulle en del kalla dej bakåtsträvare med mixer och outboards 😉

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.