Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat
Re: favoritljud i Galaxy II. Det beror väldigt mycket på vad man ska ha dom till. Det jag helst *spelar* på när jag komponerar eller bara leker är helt klart Steinway; *älskar* att spela med det helt enkelt. Helst i fetingläget med "allt på"; dvs release samples, hammer, damper, convolution reverb osv osv osv - det är verkligen otroligt bra. Men jag har inte använt Steinway'n ännu i någon produktion, förmodligen just därför att jag gillar det så mycket :-D Jag har inte spelat in någonting ännu sedan jag skaffade Galaxy II där just pianot är huvudinstrument, och jag kan inte förmå mig att "gömma undan" den fine fine Steinway:n ;-)

Jag misstänker att det får bli Steinway, om jag skaffar det här. Finns det problem med pluggens storlek? Jag kör nu med en Intel Core Duo E6420 2,67 GHz, 2 GB RAM, XP Home SP3. True Piano -pluggen är underbart liten.

Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.