StudioTan Postat 22 april 2008 Postat 22 april 2008 tjena jag gjorde misstaget att mickla med ett VST-instrument under tiden jag lyssnade och då kom det en alert att jag skulle spara projektet med ett nytt namn och starta om Cubase. Jag gjorde så och allt verkade funka fint. Jag kunde fortsätta arbeta å mixa å allt låter som det ska. Men nu kan jag inte exportera projektet till wav. Jag har provat att markera hela låten och bara några sekunder men wav-filen blir rätt längd men med total tystnad. Istället för att det tar ca 1-2 minuter att exportera tar det 10 sek. Jag har provat att spara som ett nytt projekt, att kopiera filerna till ett nytt projekt men det blir samma sak hela tiden. Har startat om datorn också men fortfarande bara tystnad. Nån som har nåt knep? Jag har inte hunnit kolla om jag kan exportera till wav från andra projekt för nu måste jag springa till bussen :-) YTTERST tacksam för alla möjliga tips å trix. /T
YellowStudio Postat 22 april 2008 Postat 22 april 2008 I menyn där du exporterar, kryssar du i realtime export och kolla så att bussen ut är rätt. tjenajag gjorde misstaget att mickla med ett VST-instrument under tiden jag lyssnade och då kom det en alert att jag skulle spara projektet med ett nytt namn och starta om Cubase. Jag gjorde så och allt verkade funka fint. Jag kunde fortsätta arbeta å mixa å allt låter som det ska. Men nu kan jag inte exportera projektet till wav. Jag har provat att markera hela låten och bara några sekunder men wav-filen blir rätt längd men med total tystnad. Istället för att det tar ca 1-2 minuter att exportera tar det 10 sek. Jag har provat att spara som ett nytt projekt, att kopiera filerna till ett nytt projekt men det blir samma sak hela tiden. Har startat om datorn också men fortfarande bara tystnad. Nån som har nåt knep? Jag har inte hunnit kolla om jag kan exportera till wav från andra projekt för nu måste jag springa till bussen :-) YTTERST tacksam för alla möjliga tips å trix. /T
drloop (oregistrerad) Postat 22 april 2008 Postat 22 april 2008 Left och Right locator på rätt plats?
StudioTan Postat 22 april 2008 Trådstartare Postat 22 april 2008 Left och Right locator på rätt plats? Japp, jag har alltså testat att markera hela låten och även att markera endast 5-10 sek. Ska prova det där med realtime ikväll men fler tips mottages gärna
StudioTan Postat 22 april 2008 Trådstartare Postat 22 april 2008 Hemma igen och nu såg jag ju att jag försökte exportera fel buss så nu när jag bytte buss i Export-fönstret gick det bra! tack så mycket! 😛
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.