Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hejsan hej!

Jag antar att många har haft samma fundering vad gäller beg varor på Ebay. Det mesta av sakerna man vill köpa finns oftast i USA, men det är inte många som skickar internationellt. Tittade på en pedal jag var intresserad av, i Sverige kostar den 5500 kr, medan den på ebay, nu när dollarn är så pass låg, går på drygt 2500. Och det e ju en rejäl skillnad ☺️

Är den enda lösningen att man känner någon som bor i USA som skickar den vidare till en, eller finns det någon möjlighet att per automatik skickar den vidare hit. Med andra ord, finns det några knep? Vore skoj att höra.

mvh,

Ku

Annons
Postat

jag har även frågat sådana som skrivit att de bara skickar innom usa om det är ok att bjuda, nån tyckte det var förmycket besvär men nån sa väl ok om jag minns rätt.

tänk på att du betalar tull på priset + frakten så varan blir lite dyrare än inköps priset.

Postat

Hej, försök söka på "ebay global buying hub" global.ebay.com, se tll att du har inställningarna för land rätt, och sök!

Då söker den upp varor i hela världen som kan levereras till det land du ställt in.

Nackdelen är att det inte går att "browsa" utan man måste söka...

Annars brukar jag alltid kolla ebay.de samt ebay.co.uk

/Johan

Hejsan hej!

Jag antar att många har haft samma fundering vad gäller beg varor på Ebay. Det mesta av sakerna man vill köpa finns oftast i USA, men det är inte många som skickar internationellt. Tittade på en pedal jag var intresserad av, i Sverige kostar den 5500 kr, medan den på ebay, nu när dollarn är så pass låg, går på drygt 2500. Och det e ju en rejäl skillnad 😄

Är den enda lösningen att man känner någon som bor i USA som skickar den vidare till en, eller finns det någon möjlighet att per automatik skickar den vidare hit. Med andra ord, finns det några knep? Vore skoj att höra.

mvh,

Ku

prodman (oregistrerad)
Postat

Jo det finns knep, läste på aftonbladet där dom tipsade att man kunde öppna en "nät adress" av något slag i Usa, där produkterna slussades och därifrån till sverige. Men minns vad den sidan hette.

Skall leta och såfall återkomma

Postat

Vilka bra råd ni alla hade, det låter perfekt! 😉

Tack alla som svarat!!!

Ang tullavgiften, om jag inte har helt fel så får/kan de inte ta avgift på något som markeras som gåva. Det stämmer väl?

Postat
Vilka bra råd ni alla hade, det låter perfekt! 😉

Tack alla som svarat!!!

Ang tullavgiften, om jag inte har helt fel så får/kan de inte ta avgift på något som markeras som gåva. Det stämmer väl?

Det beror på, allt har blivit klart hårdare på senare år vad gäller varor från USA osv, gör som de andra tipsade dig om, fråga om dom skickar internationellt ---80% chans att du får ett ja...

Kan du sedan få dom att skriva ett lågt=icke tullbart värde (under 500:- har jag för mig) så får du igenom paketet utan moms och förbannnade tullskitavgifter MEN kommer det bort eller blir sabbat på vägen får du ju inte ut fulla värdet/det du betalat vilket är högst osannolikt iofs...

musik (oregistrerad)
Postat

Va e d fö pedal?

😉

anarkisten1 (oregistrerad)
Postat

Jag har köpt från Canada det gick fint utan tull och grejor.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.