TwistMe Postat 21 april 2008 Dela Postat 21 april 2008 ...får ingen som helst signal. Kör micken (sm57) till xlr in -> tele out -> line in på min Onyx Sattelite. Får ingen som helst respons av mätaren på preampen (inte på interfacet eller daw'en heller såklart) Preampen är en Art Tube MP Studio V3 Har testat med två xlr kablar. Micken funkar som den ska med mitt interface. Hårdvarufel på preampen? ☺️ /Jonas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
The Key Postat 21 april 2008 Dela Postat 21 april 2008 Kan det vara så att du har phantom-matningen på? SM57 Är dynamisk och behöver alltså inte sån. Jag vet inte riktigt hur det är med ART-preamparna men jag misstänker starkt att dynamiska mickar inte funkar alls så länge den är på (alltså knappen det står "48v" på). Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
TwistMe Postat 21 april 2008 Trådstartare Dela Postat 21 april 2008 Kan det vara så att du har phantom-matningen på? SM57 Är dynamisk och behöver alltså inte sån. Jag vet inte riktigt hur det är med ART-preamparna men jag misstänker starkt att dynamiska mickar inte funkar alls så länge den är på (alltså knappen det står "48v" på). Nej nej, självklart har jag inte phantom matningen påslagen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
luckyHEARTjaja (oregistrerad) Postat 21 april 2008 Dela Postat 21 april 2008 Du är helt enkelt för dålig. Enda förklaringen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Elof (oregistrerad) Postat 21 april 2008 Dela Postat 21 april 2008 Kan det vara så att du har phantom-matningen på? SM57 Är dynamisk och behöver alltså inte sån. Jag vet inte riktigt hur det är med ART-preamparna men jag misstänker starkt att dynamiska mickar inte funkar alls så länge den är på (alltså knappen det står "48v" på). Dynamiska mikrofoner (även bandmikrofoner) fungerar ihop med den vandrande vålnaden eftersom han fasvänds bort i micken. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
TwistMe Postat 21 april 2008 Trådstartare Dela Postat 21 april 2008 Ingen? 😉 Behöver använda den imorgon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Claes Holmerup Postat 21 april 2008 Dela Postat 21 april 2008 Det låter ju som om det kan handla om ett hårdvarufel, men det är förstås svårt att vara säker... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 21 april 2008 Dela Postat 21 april 2008 Du är helt enkelt för dålig. Enda förklaringen. ojsan... sicket språk.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
TwistMe Postat 21 april 2008 Trådstartare Dela Postat 21 april 2008 Kan också nämna att jag inte får någon signal när jag pluggar in gitarren heller Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Anders F Postat 21 april 2008 Dela Postat 21 april 2008 Kan också nämna att jag inte får någon signal när jag pluggar in gitarren heller Låter verkligen som om det är något hårdvarufel 😮 Om affären du har köpt den hos ligger nära så kan du ju springa in och få en ny direkt om du förklarar att den behövs för ett jobb. MVH Anders Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
TwistMe Postat 21 april 2008 Trådstartare Dela Postat 21 april 2008 (redigerat) Kan också nämna att jag inte får någon signal när jag pluggar in gitarren heller Låter verkligen som om det är något hårdvarufel 😮 Om affären du har köpt den hos ligger nära så kan du ju springa in och få en ny direkt om du förklarar att den behövs för ett jobb. MVH Anders Attans Tyvärr så beställde jag den från thomann så det tar nog en två veckor innan jag har en ny 😄 Ska fråga Art och kolla runt lite till innan jag skicka tillbaka den Redigerat 21 april 2008 av TwistMe Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
LaylaRiff Postat 22 april 2008 Dela Postat 22 april 2008 ...får ingen som helst signal.Kör micken (sm57) till xlr in -> tele out -> line in på min Onyx Sattelite. Får ingen som helst respons av mätaren på preampen (inte på interfacet eller daw'en heller såklart) Preampen är en Art Tube MP Studio V3 Har testat med två xlr kablar. Micken funkar som den ska med mitt interface. Hårdvarufel på preampen? 😮 /Jonas Synd att det inte var mjukvarufel. Då hade det nog räckt om du bootat om den. Nä seriös, kan din XLR<->tele kabel vara någe shit med? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
TwistMe Postat 22 april 2008 Trådstartare Dela Postat 22 april 2008 Synd att det inte var mjukvarufel.Då hade det nog räckt om du bootat om den. Nä seriös, kan din XLR<->tele kabel vara någe shit med? Xlr kablen är det inga problem med, beställde en helt ny tillsammans med preampen. Telekablen funkar som den ska tillsammans med andra saker så... Jag har mailat Art nu iallafall. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.