Jump to content
Annons

Vad saknar ni?


sp0ven (oregistrerad)

Recommended Posts

sp0ven (oregistrerad)

Hejsan!

Jag har en liten fråga som kanske är luddig och svår att svara på. Den grundar sig i en skoluppgift jag fått.

Frågan lyder:

Vad saknar ni i er tillvaro som musiker/producenter/mixtekniker etc etc.

Alltså, vad skulle underlätta för era företag/hemmapul att utvecklas och effektiviseras?

Det kan handla om tjänster, utrustning, instrument, marknadsföring, kontakter, kundkretsar osv.

Jag vet att frågan är väldigt luddig 😏 Men hoppas iaf på några svar.

Alla svar är bra svar!!

Mvh Sp0ven

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
sp0ven (oregistrerad)
Det jag saknar i sverige är RIKTIGT bra sångare och sångerskor som även är duktiga på att skriva.

Har jobbat med många som är duktiga men sällan är duktiga på både och.

Kanske lite luddigt svar men det e vad jag kommer på nu

>När du säger skriva, menar du låtskriveri eller textmässigt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag själv vill ha ett digitaltrumset och sen köra midi in i datorn. Men det svider för att det är förbannat dyrt om man vill ha nåt med klass och kvalité. Hatar att sitta och "lira trummor" på ett tangentbord. Som trummis improviserar jag rätt mycket och det blir ju totalt rubbat om man ska lira på ett tangentbord.

Sen vill jag faktiskt ha en ny mac pro. Min pm G5 börjar bli lite för klen. Jag är pluggkåt och bara mosar på så datorn knäar.

Behöver jobba lite med akustiken här hemma. Har en jobbig 113 Hz svängning i rummet.

Link to comment
Dela på andra sajter

thrinithan (oregistrerad)

Inspiration och tillgångar (dvs pengar)

Redigerat av thrinithan
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag saknar folk som kan spela olika instrument och som har tid att komma och spela. Det är hopplöst att få loss folk när dom bildat familj och "cocoonat" sig.

Hittills har jag spelat in nästan allting själv när jag spelat in åt andra men det är ohållbart i längden.

Så jag saknar vuxna musiker med tid det är allt men det klart att "plugg-in" paketet "Waves" för över 50.000kr vore mumma. ;-)

Sen saknar jag folk som kan skriva bra texter på Svenska det skulle jag verkligen behöva.

Jag kan inte komma på nåt mer för tillfället.

Link to comment
Dela på andra sajter

En ordentlig studiolokal. Trött på att ta tillfälliga lokaler hela tiden nu, även om det fungerar. Men det skulle vara mumma att ha en stor lokal, med ett liverum och fem mindre rum och ett kontrollrum som man hade hela tiden och alltid kunde vara där.

Link to comment
Dela på andra sajter

sp0ven (oregistrerad)

Den övervägande problemet verkar ju vara att man inte har råd med utrustning?

Men då är frågan: Blir man någonsin nöjd med det man har? Eller vill man alltid ha mer? Är det ett problem som går att lösa egentligen?

Tex, jag sitter nu med ett FP10:e som fungerar. That's it! Men jag vill ju gärna ha rme FF800, kanske två. Men när jag väl har skaffat dom så vill jag ju ha SSL-preampar. Problemet är olöst.

Saken är den att jag måste ha en färdig företagsidé tills imorgon och jag har inte en aning om vad jag ska starta för företag.

Därför undrade jag lite vad ni saknade i era liv som musiker och producenter osv.

Lägre priser

Större lokaler

Bättre musiker :rolleyes:

Mer tid....

Vet inte hur jag ska omvandla detta till ett företag.... Förslag?

Tack för alla svar!!

Link to comment
Dela på andra sajter

sp0ven (oregistrerad)

Okej.

För att gå in på en specifika produkter.

Hur många skulle vilja ha ett RME eller Motu -ljudkort heller än det kortet ni har idag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Okej.

För att gå in på en specifika produkter.

Hur många skulle vilja ha ett RME eller Motu -ljudkort heller än det kortet ni har idag.

Alla som inte har Protools hårdvara skulle jag säga, vem skulle tacka nej till ett bättre kort om man fick det gratis?

Link to comment
Dela på andra sajter

Saknar framförallt tid. Skulle också gärna ha ett rum avsatt för just musiken med någorlunda schysst akustik och lite mindre stök.

RME- eller MoTU-kort? Tja, jag misstänker att alla deras kort knäcker mitt Audiophile 24/96, så om någon ville ge mig ett skulle jag inte tacka nej, så att säga. Å andra sidan är mitt ljudkort nog den del av min utrustning som jag är minst missnöjd med, så det ligger långt ned på listan över saker som ska uppgraderas.

Link to comment
Dela på andra sajter

Saknar främst tid.

Saknar till viss del bättre prylar, har inte råd att köpa alla musikprylar som jag vill ha nu för tiden... inte för att jag skulle bygga en miljonstudio men, det var bättre förr på den fronten.

Link to comment
Dela på andra sajter

TID!

Finns ju alltid bättre grejer att dregla över, men det som jag främst skulle vilja ha är mer tid till att göra musik.

Och ett större kontaktnät så att det vore enklare att få spelningar.

>När du säger skriva, menar du låtskriveri eller textmässigt?

Både och. Bra sångare/sångerskor som även är duktiga på att skriva texter och melodier och kan sätta sitt ego

till sidan en stund och skriva låtar till andra artister än dom själva.

Men man kan ju ha en viss förståelse för att de som är bra på bägge delarna helst jobbar åt sig själva... 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

thrinithan (oregistrerad)
En flickvän som inte slutar på .jpg

Herregud.. vet du inte att lycka är den största inspirationsdödaren som finns 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...