Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Här är min studio, den är väl lite lågbudget, men jag är lite mot alla nya toppstudios som kostar miljoner, jag kanske har lite punkblod i mig i alla fall....

Dator: Dell 5150Dimension Intel celeron 3ghz 1gb ram, sigmatel 3 I/O soundcard, magix music maker studioprogram.

Till line ingången kopplar jag en digitech rp70 multieffekt/amp, och till den;

j&d strat elgitarr, neusonic precision bass, yamaha e403 keyboard och en shure pg48 dynamisk mick. Har gjort riktigt bra inspelningar, folk gillar kvalitéen, men börjar klaga som först när de hört vilka grejor jag använder.

Jag är mer för indie-bolag och tycker att det finns mer charm i hemgjorda lågbudget demos än nya toppstudio inspelningar, men smaken är ju som baken, skulle helst vilja få ut min musik på vinyl också.....

Kommentarer?

Kim

Annons
Postat (redigerat)

jag kan lägga in ett litet klipp, tyvärr har jag inte spelat in nåt med micken på senare tid, men musik finns i alla fall.

kim

nu finns det en låt uppe, den heter "lite impro"

Redigerat av KIMBLE
Postat
jag kan lägga in ett litet klipp, tyvärr har jag inte spelat in nåt med micken på senare tid, men musik finns i alla fall.

kim

nu finns det en låt uppe, den heter "lite impro"

Var hittar man låten?

• 2 veckor senare...
Postat

Nu ska låten va uppe i alla fall.

Lyssna gärna, ni får söka på "lite impro" då borde den finnas på world/folkmusik typ.

Kim

anarkisten1 (oregistrerad)
Postat

Det funkar nog OK det låter lite osynkat på nåt sätt bara men det går ju att fixa, ljudet som väl iofs. oxå går att skruva till låter ändå helt ok tycker jag i alla fall. Är oxå inne (och har varit länge) på det där med billigt är bra typ skruva skiten ur det så mycket det bara går. Men dessvärre så finns det en gräns som man inte kan understiga så lite åker man på att investera ändå som tex. ett vettigt ljudkort (har ett Saffire Pro 10 i/o själv som duger gott) med någorlunda vettiga mick preampar om man kör mest audio inspelning.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.