Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej! Jag vet ju att Zoom G2.1U kan användas tillsammans med Cubase. Men om man använder Guitar Rig 3 i Cubase, går det då att styra Guitar Rig med pedalen? Eller måste det vara den som ingår med Guitar Rig?

Annons
Postat

Jag tror inte att G2.1u har möjlighet att skicka midi-signaler. Det finns ju i a f inte någon midi-utgång?

Däremot så borde det gå att styra Guitar Rig med andra pedaler än deras egen, vilken midi-pedal som helst plus ett midi-interface ska nog gå bra.

Postat (redigerat)
Jag tror inte att G2.1u har möjlighet att skicka midi-signaler. Det finns ju i a f inte någon midi-utgång?

Däremot så borde det gå att styra Guitar Rig med andra pedaler än deras egen, vilken midi-pedal som helst plus ett midi-interface ska nog gå bra.

Jaha okej då förstår jag:) Men går det att använda G2.1u i Cubase samtidigt som man lägger på effekter från Guitar Rig?

Redigerat av OurLadyPeace

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.