Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Jag har kollat manualen men inte funnit nån lösning, finns det någon som är haj på en gammal kurre. Det jag söker är hur man "mute" dom kanlerna man inte använder. Som det är nu ligger det ljud på alla från 1 till 16, och jag kan inte få dom jag vill ha bort tysta..

nån?

/ med vh T

Annons
Postat

Låter som att du vill få en MIDI-kanal att spela i din DAW istället för att alla 16 kanaler spelar samtidigt. Är detta rätt uppfattat?

Postat (redigerat)

njaä.. Jag vill bara kunna "muta" dom kanalerna jag inte vill ha för stunden. för jag har andra synthar som ligger på oxå..

(exempell)--> Jag kanske bara vill ha tex 3an och 14 på kurren, resten tyst på den...

kan man inte bara med nån knapptryckning/välja få tyst på dom..

På emu går man ju bara och snurrar hjulet till det blir default (tyst läge), på dom man inte vill ha, och på roland om jag inte missminner mig sätter man dit en stjärna..

Redigerat av meerkat
Postat

sätt midi receive channel på 0

Postat
sätt midi receive channel på 0

hmm, jo det kanske funkar ja....

men det borde finnas en funktion för detta.. annars åker den ut från balkongen...

Postat

Lätt som en plätt - trots att det är evigheter sedan jag pillade med den 😮 :

Tryck på MIDI-knappen.

Tryck på knappen under displayen, under texten "chanls" - nr 3 från vänster.

Längst upp till höger i displayen står det nu vilken kanal som är aktuell och du kan välja "Enable" "on" eller "off" under den raden.

Byt till nästa kanal med CHAN/BANK-knapparna upp eller ner och välj on/off där etc...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.