Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Precis som rubriken säger.

Vad händer om man skulle köra med en dynamisk mick där Phantommatningen är påslagen.

Har hör att folk kört ändå utan problem. Eller störs inspelningen?

Annons
Postat (redigerat)

Det ska mycket till för att en dynamisk mikrofon ska påverkas av fantommatningen. Kanske finns några vintagemickar eller specialare som inte gillar det men en sm57 eller liknande är aldrig några problem. Kör på med JJlabs trummickar med andra ord 🙂

Redigerat av Emil
Postat
Det ska mycket till för att en dynamisk mikrofon ska påverkas av fantommatningen. Kanske finns några vintagemickar eller specialare som inte gillar det men en sm57 eller liknande är aldrig några problem. Kör på med JJlabs trummickar med andra ord 🙂

Tack för ett snabbt svar.

Postat

Kopierar mitt svar från den andra tråden där samma fråga ställdes... 😉

Det finns inga någorlunda moderna dynamiska micar som mår dåligt av fantommatning (ett att få undantag är leksaksmicar som man har en telekontakt på den fast monterade kabeln...) - om det inte redan är något allvarligt fel på dem, så det är inga problem. Ska kanske lägga till att bandmicar (som också är dynamiska, men inte brukar omfattas av begreppet "dynamiska micar"...) kan vara känsligare - och det brukar därför rekommenderas från tillverkarna att man inte ska ha fantommatning till en bandmic.

Postat (redigerat)
Kopierar mitt svar från den andra tråden där samma fråga ställdes... 😉

Det finns inga någorlunda moderna dynamiska micar som mår dåligt av fantommatning (ett att få undantag är leksaksmicar som man har en telekontakt på den fast monterade kabeln...) - om det inte redan är något allvarligt fel på dem, så det är inga problem. Ska kanske lägga till att bandmicar (som också är dynamiska, men inte brukar omfattas av begreppet "dynamiska micar"...) kan vara känsligare - och det brukar därför rekommenderas från tillverkarna att man inte ska ha fantommatning till en bandmic.

Edit: Jaha du menade min egna tråd. 😉

Tänkte jag skapade en ny då det inte var det frågan handlade om från början...

Tack för ditt svar !

Redigerat av grottman

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.