grottman Postat 18 april 2008 Postat 18 april 2008 Precis som rubriken säger. Vad händer om man skulle köra med en dynamisk mick där Phantommatningen är påslagen. Har hör att folk kört ändå utan problem. Eller störs inspelningen?
Emil Postat 18 april 2008 Postat 18 april 2008 (redigerat) Det ska mycket till för att en dynamisk mikrofon ska påverkas av fantommatningen. Kanske finns några vintagemickar eller specialare som inte gillar det men en sm57 eller liknande är aldrig några problem. Kör på med JJlabs trummickar med andra ord 🙂 Redigerat 18 april 2008 av Emil
grottman Postat 18 april 2008 Trådstartare Postat 18 april 2008 Det ska mycket till för att en dynamisk mikrofon ska påverkas av fantommatningen. Kanske finns några vintagemickar eller specialare som inte gillar det men en sm57 eller liknande är aldrig några problem. Kör på med JJlabs trummickar med andra ord 🙂 Tack för ett snabbt svar.
Claes Holmerup Postat 18 april 2008 Postat 18 april 2008 Kopierar mitt svar från den andra tråden där samma fråga ställdes... 😉 Det finns inga någorlunda moderna dynamiska micar som mår dåligt av fantommatning (ett att få undantag är leksaksmicar som man har en telekontakt på den fast monterade kabeln...) - om det inte redan är något allvarligt fel på dem, så det är inga problem. Ska kanske lägga till att bandmicar (som också är dynamiska, men inte brukar omfattas av begreppet "dynamiska micar"...) kan vara känsligare - och det brukar därför rekommenderas från tillverkarna att man inte ska ha fantommatning till en bandmic.
grottman Postat 18 april 2008 Trådstartare Postat 18 april 2008 (redigerat) Kopierar mitt svar från den andra tråden där samma fråga ställdes... 😉 Det finns inga någorlunda moderna dynamiska micar som mår dåligt av fantommatning (ett att få undantag är leksaksmicar som man har en telekontakt på den fast monterade kabeln...) - om det inte redan är något allvarligt fel på dem, så det är inga problem. Ska kanske lägga till att bandmicar (som också är dynamiska, men inte brukar omfattas av begreppet "dynamiska micar"...) kan vara känsligare - och det brukar därför rekommenderas från tillverkarna att man inte ska ha fantommatning till en bandmic. Edit: Jaha du menade min egna tråd. 😉 Tänkte jag skapade en ny då det inte var det frågan handlade om från början... Tack för ditt svar ! Redigerat 18 april 2008 av grottman
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.