Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat
Jag tittade på hur ett MOTU 8PRE kort såg ut. När jag tittade på baksidan på dess XLR kontakter som skulle vara 8 till andtalet, blev jag lite bekymrad.

Bild: http://www.thomann.de/se/prod_bdb_AR_198490.html?image=6

Vad är detta för anlutning??? Hittade ingen kabel med hane som kunde passa heller...?

Hjälp!

Det är kombinerade kontakter, du kan koppla in en XLR eller en tele i dom.

Postat
Jag tittade på hur ett MOTU 8PRE kort såg ut. När jag tittade på baksidan på dess XLR kontakter som skulle vara 8 till andtalet, blev jag lite bekymrad.

Bild: http://www.thomann.de/se/prod_bdb_AR_198490.html?image=6

Vad är detta för anlutning??? Hittade ingen kabel med hane som kunde passa heller...?

Hjälp!

Det är kombinerade kontakter, du kan koppla in en XLR eller en tele i dom.

AHA! Jag hade nämligen förväntat mig bara tre små hål för XLR då gissar jag att XLR:en passa i de tre "hacken" som är i det stora hålet i mitten.

Tack för snabbba svar!

Postat
AHA! Jag hade nämligen förväntat mig bara tre små hål för XLR då gissar jag att XLR:en passa i de tre "hacken" som är i det stora hålet i mitten.

Yes, du har fattat helt rätt!

Jag gjorde samma "misstag" själv första gången jag såg dom kontakterna, man såg ut som ett frågetecken... "Va faan är det där???" 😉

Postat
herregud alltså ...

läsa, är det nån som kan här eller ?

Skriva, är det någon som kan det här eller?

Man börjar en text med stor bokstav!

😉

Postat
i detta forum finns 3 typer av mäniskor,

dom som kan räkna

och dom som inte kan !

Helt OT ..

Det finns bara 10 typer av människor: De som förstår binärräkning och de som inte gör det.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.