Jump to content
Annons

Ny pickupväljare till Gibson Les Paul

freddrik

Recommended Posts

Annons
Måste byta pickupväljare till min Gibson Les Paul studio då den börjat spraka.

På Thomann säljer de flera olika modeller http://www.thomann.de/se/toggle_omkopplare.html. Hur viktigt är det att det är Gibson original? Någon som testat det billigare varianterna?

/fredrik

Jag kan inte hjälpa dig med prylvalet men tipsar dig gärna om isopropylalkohol (köpes på apoteket).

Om du lider av spraket innan väljaren är bytt så applicera måttligt och spraket försvinner. Det har hjälp mig i en nödsituation och jag har ännu inte behövt byta mickväljaren som ligger och väntar. Förr eller senare måste de bytas men det är bra att ha sånt hemma. Detta är inte vanlig elektronikspray, som många varnar för.

Dela på andra sajter

använd inte elektronikspray.. det är bara skit.. om du ska rengöra ska du använda isopropanylalkohol.. annars kostar en ny inte många slantar på GMF... (gmf.se)

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.