Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Jag kör cubase sx3 och har just upptäckt dom otroligt smidiga group channels.

Allt är ju smidigt, utom att man inte kan skicka out från nyare grupper till äldre, DVS

master

grupp 1

grupp 10

audio

går inte, därför att grupp 10 är nyare än grupp 1, vilket känns som ett helt genomkorkat upplägg eftersom man inte kan ändra vilken grupp som ska ha högst nummer i efterhand. Eller kan man det?

Förvisso kan jag ju sluta vara lat och koppla om alla spår manuellt, men helst slipper jag. Tack för eventuella svar!

Annons
Postat

God morgon!

För att ändra ordningen på groupchannels får Du öppna groupchannelmappen i sequensern, tryck på plustecknet, sen ligger alla groupchannels i den ordningen Du skapade dom. När Du ändrar plats på en channel så ändras oxå platsen i mixern!

Detsamma gäller FXchannels!

För att "Bussa" eller "Routa" spår lite hur Du vill rekommenderar jag "Senderella"!

Läs om och tanka DÄR ---> http://www.kvraudio.com/get/1433.html

Lägg en instans av Senderella som insert på den kanal Du vill bussa vidare, och en instans på kanalen som ska ta emot signalen!

Skapa sen i Senderella två presets, en "Send" och en "Recieve" så går framtida bussning smidigare!

Lycka till!

Peace / DrivKraft

Postat

Uppgradera till Cubase 4 så slipper du allt strul med att routa åt rätt håll. Steinberg har äntligen lyckats lösa problemet. Fri routing åt folket! 😉

Postat
Uppgradera till Cubase 4 så slipper du allt strul med att routa åt rätt håll. Steinberg har äntligen lyckats lösa problemet. Fri routing åt folket! 😉

Eller så sparar man dom pengarna och laddar ner Senderella gratis! Smidig liten plugg som är enkel att jobba med...fast nåt större jobb är det inte! Fri routing - GRATIS!

Postat

Subminimals sida verkar fungera lite dåligt.

Var ska man lägga .dll-filen och så?

Vore helbussigt om du kunde ge mig en liten kort instruktion 😕

Tack på förhand!

Postat

Tjabbalabba!

.dll filen lägger Du i VST-pluginmappen C:/Program/Steinberg/Vstplugins!

Jag tycker Du ska använda Dig av den enklare versionen av senderella, "Simplified".

Kika på denna bilden --> http://www.robinfreeman.nl/images/RR/Senderella.gif

När Du lagt in två instanser av Senderella så ställer Du den som ska skicka vidare på "SEND" i "Mode"rutan, som bilden visar och den andra på "Recieve" eller vad det nu heter. Mängden ljud som ska skickas vidare till instans två ställer Du in genom att dra "Amount"regeln åt höger.

Pilla till sist på "OutPut" regeln tills Du blir nöjd!

You´ll get the hang of it! Läs manualen ifall det skulle bli mycket och ta ett steg i taget! 😕

Peace / DrivKraft...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.