Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjenamors, har försökt söka mig till lösningen på denna lilla detalj som jag måste missat någonstans utan resultat så jag frågar här istället.

När jag använder mig av flera instrument från Reason i cubase vill jag ju gärna kunna lägga effekter på var och en av dem.

Jag aktiverar reason i cubase, får upp main output eller vad det nu är och sen öppnar jag upp några channels, kopplar ett midispår till rätt Reason instrument och väljer sedan en random channel som jag öppnat. men när jag väl spelar upp får jag bara ut ljud från audiospåret Main Out i reason vsti mappen och det är då från alla mina reason instrument.

(hänger ni med än så länge? känns som om jag svammlar lite)

vad jag vill är alltså, att inte bara ha en samlad reason kanal utan få dom andra att fungera också så jag kan lägga separata effekter på varje enskillt instrument.

det känns som om jag kan ha missat något i reason också, men jag är osäker. (kanske tråden skulle legat i reason forumet)

tack på förhand!

// André

Annons
drloop (oregistrerad)
Postat

Titta på vart kablarna från out på din mixer i reason går.Dit skall du dra din output från tex en subtractor direkt istället för att koppla till en mixer i reason.

Sedan dyker subtractorn upp i cubase om du aktiverar rewire kanalen i cubase.

Postat

I cubase går du: devices-rewire och aktiverar så många kanaler du vill ha. Tänk på att det är monokanaler.

I Reason trycker du först på tab på tangentbordet, då vänds alltihop, sen drar du kablarna från dina instrument till utgångarna högst upp till enheten hardvare device.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.