Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Allting jag hittils hört på Myspace låter så mycket sämre än orginalet och då jämför jag ändå mot en MP3 som orginal.

Exempel på jämförelse

NathanAngelo.com

Nathan Angelo Myspace

Är det någon som kan förklara?

Tänkte själv lägga upp lite egna låtar på Myspace senare men man blir ju inte glad över hur illa de kommer låta!

M

Annons
Postat

Det är för att deras kvalité inte är den mest maxade, för att dom ska ha plats med dom tusentals låtar som finns uppe 😐

Postat

precis som pompe skrev.. för utrymmet tallar dom på kvallen.. en galen kompression för att trycka ihop låten ytterligare lite grann i megabyte..

Postat
precis som pompe skrev.. för utrymmet tallar dom på kvallen.. en galen kompression för att trycka ihop låten ytterligare lite grann i megabyte..

Vilket kanske är bra? Svårt för mig att låta som en gammal gubbe då jag är 2 äpplen hög, men låtarna är ju till för att provsmaka på artisten, inte för att man ska lyssna sönder dom via nätet?

drloop (oregistrerad)
Postat

Öööh, är det inte 192kps på myspace?

Postat

Öööh,Kan inte stämma O.o

Elof (oregistrerad)
Postat

Det är LÅNGT ifrån 192. Det låter mer som 96kbps, eller ännu lägre till och med (?)

Postat
Allting jag hittils hört på Myspace låter så mycket sämre än orginalet och då jämför jag ändå mot en MP3 som orginal.

Exempel på jämförelse

NathanAngelo.com

Nathan Angelo Myspace

Är det någon som kan förklara?

Tänkte själv lägga upp lite egna låtar på Myspace senare men man blir ju inte glad över hur illa de kommer låta!

M

Allt på MySpace ligger på 96kbs MP3, och detta av två anledningar; för det första är det ett bra sätt att få plats med allt utan att bara tillåtas lägga ut "snippets" på låtar. För det andra förhindrar det att man rippar artisters album från MySpace och skiter i att köpa dem - de vill att man ska behöva bättre kvalitet.

Själv tycker jag att det är en bra metod. Vill man ha högre bitrate får man lägga ut dem på typ Tindeck eller Speedyshare alternativt streama från hemsidan.

Postat

Allt på MySpace ligger på 96kbs MP3, och detta av två anledningar; för det första är det ett bra sätt att få plats med allt utan att bara tillåtas lägga ut "snippets" på låtar. För det andra förhindrar det att man rippar artisters album från MySpace och skiter i att köpa dem - de vill att man ska behöva bättre kvalitet.

Själv tycker jag att det är en bra metod. Vill man ha högre bitrate får man lägga ut dem på typ Tindeck eller Speedyshare alternativt streama från hemsidan.

Ok.... jag anade att det hade nån kompression på det men det låter ännu sämre än 96kHz!!

Fast det verkar som vissa låtar påverkas mer (i negativ betydelse) än andra men det kan kanske bero på vad ursprungsmaterialet är.

Elof (oregistrerad)
Postat
Ok.... jag anade att det hade nån kompression på det men det låter ännu sämre än 96kHz!!

Fast det verkar som vissa låtar påverkas mer (i negativ betydelse) än andra men det kan kanske bero på vad ursprungsmaterialet är.

96 kbs, inte 96kHz.

Och visst påverkar ursprungsmaterialet hur pass bra det låter komprimerat.

Postat

96 kbs, inte 96kHz.

Och visst påverkar ursprungsmaterialet hur pass bra det låter komprimerat.

ja mena naturligtvis 96 kbs ...borde nog inte svara så sent på natten...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.