Jump to content
Annons

Problem med spel


Emil

Recommended Posts

Jag har en ny Mac Pro 2.8 GHz med 8 kärnor 6 GB ram och ett Geforce 8800 GT. I den har jag en dedikerad hårddisk där jag med hjälp av Bootcamp installerat Windows XP Service pack 2. Det enda jag vill använda Windows till är att spela, inget annat.

Tyvärr fungerar det inte så bra som jag hoppats. Sam & Max Season 1 fungerade utmärkt, likaså demon av Call of Duty 4 som rullar riktigt snyggt på hög upplösning. Däremot fungerar inte demona till Pro Evolution Soccer 2008, NHL 08, eller Uefa Euro 2008 alls. När jag försöker starta dessa kommer ett svart fönster upp som att programmet ska startas men det stängs efter en halv sekund igen. Jag har laddat ner alla uppgraderingar till Windows, likaså till grafikkortet och Direct X. Vill gärna köpa Pro Evolution Soccer 2008 men om jag inte får demon att fungera vågar jag inte hoppas på att fullversionen kommer göra det heller.

Vad är nästa steg för att få det att fungera? Någon annan med en Mac Pro som har en fungerande setup?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Köp en PC 🙂😛🙂

Sannolikheten att jag skulle drabbas av problem är nog lika stora om jag köpte en renodlad Windows-burk då det största felet förmodligen är min bristande kunskap vad gäller Microsofts operativsystem snarare än dålig hårdvara.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var ett Firewire-relaterat problem. Jag testade att dra ut mitt FW-ljudkort och min externa hårddisk och nu fungerar alla demos. Har förövrigt inte fått mitt FW-ljudkort (Presonus Firebox) att fungera i Windows.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Postat (redigerat)

Alla som vill att Microsoft implementerar Firewire/IEEE1394a fullt ut samt tar bort bandbreddsbegränsningen (!) räcker upp en hand!

Redigerat av Linus
Link to comment
Dela på andra sajter

Alla som vill att Microsoft implementerar Firewire/IEEE1394a fullt ut samt tar bort bandbreddsbegränsningen (!) räcker upp en hand!

*Räcker upp en hand

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...