OurLadyPeace Postat 15 april 2008 Dela Postat 15 april 2008 Hej! Ska som sagt installera två humbucker-mickar på min gitarr tillsammans med 1 tone och 1 volumekontrol. Det här är mickarna som jag köpt: http://gitarrdelar.se/product_info.php?cPa...products_id=888 När jag letade efter kopplingsschema så hittade jag detta: http://www.seymourduncan.com/pdfs/support/...2h_1v_1t_3w.pdf Min fråga är om detta bara funkar till Seymour Duncan-mickar eller om det går att använda till de jag köpte också? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ptr Postat 15 april 2008 Dela Postat 15 april 2008 Borde funka finnt.. /ptr Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 15 april 2008 Dela Postat 15 april 2008 mät för säkerhets skull mickarnas resistans med en multimeter, så att de matchar något så när som kopplingsschemat.. vad är det för gitarr du ska montera dom i!? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
OurLadyPeace Postat 16 april 2008 Trådstartare Dela Postat 16 april 2008 mät för säkerhets skull mickarnas resistans med en multimeter, så att de matchar något så när som kopplingsschemat.. vad är det för gitarr du ska montera dom i!? Hade tänkt att bygga en själv. För övrigt den som jag ville ha klädd i aluminium:P Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 16 april 2008 Dela Postat 16 april 2008 mät för säkerhets skull mickarnas resistans med en multimeter, så att de matchar något så när som kopplingsschemat.. vad är det för gitarr du ska montera dom i!? Hade tänkt att bygga en själv. För övrigt den som jag ville ha klädd i aluminium:P aha.. lägg upp bilder så får man se hur det blir.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herr Q Postat 16 april 2008 Dela Postat 16 april 2008 Du får nog göra så att du modifierar kopplingsschemat lite, för det är itne säkert att de färgkoder som seymour duncan har på sina mickar stämmer överens med de som du har köpt. Jag kollade på länken med mickarna du köpt och på bilden lite längre ner på den sidan så verkar det vara den röda som är plus, snarare än seymour duncans svarta kabel. Så var uppmärksam på detta! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ptr Postat 16 april 2008 Dela Postat 16 april 2008 (redigerat) Är du osäker så låna Donald Bronacs "Guitar Electronics for Musicians" på biblioteket (eller köp den på Amazon).. Den innehåller alla möjliga koplingsscheman för gitarrer.. Om din pickupleverantör är seriös så leveraras pickupen med ett schema för vilka trådar som är vad! Här kan man annars hitta lite a&o om gitarrkoppling : Guitar Wiring eller : Guitartechcraig => Dom lila och råsa linjerna indikerar förmodligen en coiltap/split... /ptr Redigerat 17 april 2008 av ptr Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
OurLadyPeace Postat 16 april 2008 Trådstartare Dela Postat 16 april 2008 Okej, tack för tipsen:) det löser sig säkert! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.