Jump to content
Annons

Ny Hemsida!


Elof (oregistrerad)

Recommended Posts

Elof (oregistrerad)

Hejhej, jag har fått upp en lite mer seriös och överskådlig hemsida med mycket hjälp av en god vän (Sounden här på forumet) eftersom jag inte har någon koll på sånt här själv.

Jag tänkte bara slänga ut länken så att folk vet att man finns och lite vad man gör:

Loelv.com

Säg gärna vad ni tycker.

Kommer ändra bilderna lite då och då är det tänkt.

"Just nu"-delen ändras hela tiden, så fort nåt nytt är i göringen.

Tack för ett bra forum!

Redigerat av Elof
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Elof (oregistrerad)
Vart håller du hus, ganska relevant?

Jag är medveten om att den infon inte finns på sidan, jag har funderat på att lägga ut den. 😉

Jag bor i Uppsala men nästan alla mina jobb kommer från Stockholm där jag också spelar in en hel del.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle kanske ta bort hälften av texten i studio avdelen. Det enda kunden på sin höjd vet är , inte vad Pro Tools är bara att det är bra. Om du nu har det?

Det där med att du kan använda prylarna ska man väl ändå inte trycka på, låter som man hävda sig/oproffsigt.

Annars lite väl naket. Om du försöker med det stilrena så är det ändå en design som är minimal men ändå känns exklusivt.

Vet att det är jätte svårt att få till en schysst sida om man inte är Flash/Dreamweaver-kung.

Jag är själv helt värdelös men har omgåtts med för många grafisk designers tror jag.

Här har du lite länkar till branch sidor om du behöver inspiration http://www.irm-media.se/irm/(ql43ju454yalj...tionsbolag.aspx

/Mr. Knowitall

Edit: Shit vad jag hackar på din sida, sorry

Redigerat av 4Trax
Link to comment
Dela på andra sajter

Elof (oregistrerad)
Skulle kanske ta bort hälften av texten i studio avdelen. Det enda kunden på sin höjd vet är , inte vad Pro Tools är bara att det är bra. Om du nu har det?

Det där med att du kan använda prylarna ska man väl ändå inte trycka på, låter som man hävda sig/oproffsigt.

Annars lite väl naket. Om du försöker med det stilrena så är det ändå en design som är minimal men ändå känns exklusivt.

Vet att det är jätte svårt att få till en schysst sida om man inte är Flash/Dreamweaver-kung.

Jag är själv helt värdelös men har omgåtts med för många grafisk designers tror jag.

Här har du lite länkar till branch sidor om du behöver inspiration http://www.irm-media.se/irm/(ql43ju454yalj...tionsbolag.aspx

/Mr. Knowitall

Edit: Shit vad jag hackar på din sida, sorry

Hemsidan är nog ganska långt ifrån att vara tänkt som en "söka jobb" sida.

Har haft olika hemsidor och kan inte minnas att jag fått något jobb på grund av just hemsidor utan det har bara gått genom kontakter och rekommendationer.

Det är mer som en "vad gör han nu och hur låter det?" hemsida, kanske med en skvätt humor och självdistans.

Jag är dock mycket seriös i det jag gör och jag hoppas ändå att det framgår (men jag kanske har misslyckats?).

Jag kör inte Protools i min studio. Det hjälper mig inte mer än Logic i det jag gör.

Jag ska fundera över hur jag ska framställa studiobiten, jag jobbar ju inte bara i min egen studio.

Anledningen till att jag skrev som jag gjorde var nog en liten motreaktion mot alla överdetaljerade "gearlists" på studiohemsidor och avsaknad av exempel på vad folk kan göra med utrustningen de har. Åter igen med en skvätt humor.

Redigerat av Elof
Link to comment
Dela på andra sajter

Funkar bra avskalat. Skippa gearlist helt och lägg lite tid på fler och liknande bilder som du har nu (inte nödvändigtvis tråkiga close-ups m a o ). Det du lagt upp i musikväg låter väldigt bra och organiskt och kan ju speglas i lite snygga och sköna bilder från sessions också. Då talar jag inte á la bildspel utan sparsamt det också.

Link to comment
Dela på andra sajter

Elof (oregistrerad)
Funkar bra avskalat. Skippa gearlist helt och lägg lite tid på fler och liknande bilder som du har nu (inte nödvändigtvis tråkiga close-ups m a o ). Det du lagt upp i musikväg låter väldigt bra och organiskt och kan ju speglas i lite snygga och sköna bilder från sessions också. Då talar jag inte á la bildspel utan sparsamt det också.

Grymma tips, tack så mycket!

En liten skruv är bara att det är jag som spelar allting på alla låtar och även sjunger.

Så det blir samma kille på alla sessionbilder och jag måste även ha nån som kommer och fotar 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Perfekt tycker jag.

Centrera allt och kanske lägga själva innehållet i en div med vit bakgrund och ha överbliven yta i nån annan färg kanske? Skulle nog öka den minimalistiska känslan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...