Aresius Postat 15 april 2008 Dela Postat 15 april 2008 Tjaba! Jag ska skicka efter ett Kurzweil SP2X imorgon. Men jag läser överallt om detta "Triple Strike Piano". Vad är det? Är det ett färdigt ljud eller något man kan programmera fram? För när jag läser igenom ljudbanken så står det inget som heter Triple Strike Piano. Tack på förhand. 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefanlindmark Postat 27 april 2008 Dela Postat 27 april 2008 (redigerat) Triple Strike Piano finns med. Läs mer här: http://kurzweilmusicsystems.com/Product.php?product=50 Det är kombinationen av bra grundsamples som sedan processas genom syntesmotorn i Kurzweil för att få ett realistiskt pianoljud. Skillnaden jag märkt mellan hur samples används/låter i Kurzweil är att efterbehandlingen av samples gör att även små samplingar låter överraskande bra. Speciellt med tanke på hur ohyggligt stora samplingsbibliotek för datorprogram börjar bli. Redigerat 27 april 2008 av stefanlindmark Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Aresius Postat 3 maj 2008 Trådstartare Dela Postat 3 maj 2008 Tack så jättemycket för svaret! 😉 Har fått min SP2X nu och gillar den skarpt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.