magne Postat 14 april 2008 Postat 14 april 2008 Laddade ner finales gratisprogram notepad. E det nån som vet hur man hittar funktionen för upptakt. Har haft samma problem med både sibelius och andra finale men min guldfiskhjärna glömmer alltjämt bort hur man bar sig åt 🙂 . Tacksam för svar!
Umemagnus Postat 14 april 2008 Postat 14 april 2008 (redigerat) gå in på option och välj "pickup measure" sen väljer du bara hur lång upptakt du vill ha.... Skriv nu upp det på en liten lapp så du inte gömmer igen 🙂 Redigerat 14 april 2008 av Umemagnus
magne Postat 14 april 2008 Trådstartare Postat 14 april 2008 Ordet "pick up measure" verkar inte ens finnas i notepads instruktionsbok, ytterst märkligt. Jag hittar alltså funktionen i riktiga finale men inte i den här strippade versionen, antar att du sitter med vanliga "betalfinale"?. Anledningen till att jag testar den här gratisversionen är att jag vill ha nåt lite enklare och mer överskådligt för att kunna göra enklare grejer. Tack ändå Magnus.
zanadu Postat 12 februari 2014 Postat 12 februari 2014 För att skapa en upptakt i Sibelius 7 markerar du den första takten och trycker T. Klicka sedan på More options längst ned i dialogen för att öppna rutan Time Signature. Definiera notvärdet och tryck sedan OK. Tänkte bara skriva det för de som vill veta, trotts att tråden är gammal. /Conny
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.