Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Någon som vet om det är möjligt att spela in med backingtracks i ableton live (v. 6.10)? Isf hur?

Kan lägga in midi spår och så men det kommer inget ljud när jag spelar upp.

Annons
Postat
Någon som vet om det är möjligt att spela in med backingtracks i ableton live (v. 6.10)? Isf hur?

Se om jag förstår dig rätt, om du vill spela audio in i ableton då är det audio track som gäller

Postat

Se om jag förstår dig rätt, om du vill spela audio in i ableton då är det audio track som gäller

mja. Spela in audio kan jag redan. Men jag vill lägga in ett backingtrack och spela in till den. Men kan ej lägga in något track. Jag kanske gör helt fel. Någon som vet hur jag ska gå till väga?

Postat

mja. Spela in audio kan jag redan. Men jag vill lägga in ett backingtrack och spela in till den. Men kan ej lägga in något track. Jag kanske gör helt fel. Någon som vet hur jag ska gå till väga?

Du ska ha ett spår att spela till? Jag fattar inte hur du menar faktist

Postat

haha. mjo jag ser att jag är mycket dålig på att formulera mig. Men, det jag vill göra är alltså att lägga in ett backingtrack (en färdig låt i princip, förutom gitarrdelen) och sedan spela in till denna låt, alltså så att jag tillslut får en färdig låt med gitarr i. Jag vet inte hur jag skall förklara mig annars.

Postat
haha. mjo jag ser att jag är mycket dålig på att formulera mig. Men, det jag vill göra är alltså att lägga in ett backingtrack (en färdig låt i princip, förutom gitarrdelen) och sedan spela in till denna låt, alltså så att jag tillslut får en färdig låt med gitarr i. Jag vet inte hur jag skall förklara mig annars.

hmm lägg in "backtracket" i ett audiospår, skapa ett till spår som du spelar in gitarren på och ännu ett som du kör ställer in på resample och kör rec på både resample och gitarrspåret. Alternativt du har två spår ett med gitarren och ett med backtracket, du spelar in gitarren på. När gitarren är lagd ställ om så den spelar upp det du spelat in och bounca. klart!!!

lite hastigt skrivet, men jag har brottom, hopps det är tll någon hjälp iaf

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.