Jump to content
Annons

Gitarr-mekare se hit!

JJMusik

Recommended Posts

För ca ett år sedan bytte jag mickar på min American standard, bytte bort original-mickarna mot SD Hot Rails i samtliga positioner.

Nu har jag sett/hört folk tala om att man bör byta potarna till tonkontrollerna på en strata om man uppgraderar den med humbuckers och hot railsen skulle väl kunna ses som en form av mini-humbucker?

Det pratades om 250 vs 500-potar??? och att man tappade lite bett och diskant om man lät original-potarna sitta kvar. Guran låter bra men jag kan nog tycka att den är lite dov i tonen...

Vet att det finns en del duktiga gitarr-nissar här, vad säger ni?

//Johan

Dela på andra sajter

Annons
Aha, där fanns ju en tråd!

Låter nog som att jag bör byta då ja... Får lämna in den till stadens gitarrmek.

Tack för svaret!

om du är i närheten av norrköping finns alltid jag. 😉

Dela på andra sajter

Hehe, har förstått att du bedriver verksamhet och är duktig. Nä tyvärr, Växjö befinner jag mig i så det får bli allas våran Janne Helgè på Helges Håla. 😄

aha. det är bra det.. 😉

jag har köpt många gitarrer av janne tidigare, men började själv mecka istället. 🙂

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.