filip_a Postat 13 april 2008 Postat 13 april 2008 Jag köpte ett MOTU 828mkII i höstas begagnat som funkade klockrent tills igår!! Jag hade gjort om lite i racket och sen skulle jag koppla in ljudkortet men då hittar inte datorn det! 😏 Jag har testat installera om drivrutiner,testat på annan dator (macbook) utan resultat. Kan det vara firewirekontakterna på kortet som gått sönder?? det enda som återstår att kolla är firewirekabeln. ska köpa en ny idag o kolla! Har ju ingen garanti på kortet och vet inte vad jag ska göra nu! Tar motu emot ljudkort utan garanti och kostar reparationen då? läste på nått forum att en del hade fått sina kort reparerade gratis ( frakten betalade de) OM jag ska köpa nytt ljudkort vet jag inte vad jag ska köpa.. vill helst ha 8in/ut som minimum och ljudkortet ska helst kunna byggas ut. Motus firewirekontakter verkar inte vara pålitligt byggda! ... någon som har tips på andra ljudkort i samma prisklass eller billigare? MVH Filip
maart (oregistrerad) Postat 13 april 2008 Postat 13 april 2008 hej tyvärr kan jag inte hjälpa dig så mycket med dina frågor om Motu-kortet, annat än önska dig lycka till och hoppas du får ordning på det. Om du skulle behöva nyinvestera kan jag rekommendera Presonus Firestudio som har 8 analoga ingångar och dubbla adatkanaler (16 åt varje håll). Kostar ungefär som 828mkII. Men som sagt, hoppas det löser sig med ditt gamla kort!
filip_a Postat 13 april 2008 Trådstartare Postat 13 april 2008 Okej .. tack för tipset! ... om inte kortet fungerar...kan jag då använda mitt 828 som ad/da omvandlare via adat?? ... om jag har ett annat kort med adat in/ut borde jag kunna koppla in 828:an så jag får ytterligare 8in/ut?? elller?
Elof (oregistrerad) Postat 13 april 2008 Postat 13 april 2008 Jag köpte ett MOTU 828mkII i höstas begagnat som funkade klockrent tills igår!! Jag hade gjort om lite i racket och sen skulle jag koppla in ljudkortet men då hittar inte datorn det! 😉 Jag har testat installera om drivrutiner,testat på annan dator (macbook) utan resultat. Kan det vara firewirekontakterna på kortet som gått sönder?? det enda som återstår att kolla är firewirekabeln. ska köpa en ny idag o kolla! Har ju ingen garanti på kortet och vet inte vad jag ska göra nu! Tar motu emot ljudkort utan garanti och kostar reparationen då? läste på nått forum att en del hade fått sina kort reparerade gratis ( frakten betalade de) OM jag ska köpa nytt ljudkort vet jag inte vad jag ska köpa.. vill helst ha 8in/ut som minimum och ljudkortet ska helst kunna byggas ut. Motus firewirekontakter verkar inte vara pålitligt byggda! ... någon som har tips på andra ljudkort i samma prisklass eller billigare? MVH Filip Testa ny fwkabel. Jag har fått MOTUgrejjer reparerade som det inte varit någon garanti kvar på, två gånger. Eller det brukar snarare vara så att MOTU skickar tillbaka ett nytt interface. Frakt får man betala såklart, men "reparationen" är, vad jag kan minnas, om inte kostnadsfri så väldigt billig. Det har handlat om högst 1600 för mig.
filip_a Postat 13 april 2008 Trådstartare Postat 13 april 2008 Hej Elof! OK .. ja, det får väl bli så att jag skickar iväg den.. har skickat iväg ett mail till motu.. inväntar svar! Får köpa nåt billigt ljudkort under tiden så jag kan mixa/spela in! får väl bli nått billigt 2in/ut tillsvidare! 😉
filip_a Postat 14 april 2008 Trådstartare Postat 14 april 2008 Köpte ny fw-kabel men ingen lycka där heller! .. då är ljudkortet garanterat sönder !! får väl försöka ringa motu o kolla med dom!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.