Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej jag kan köpa en specialversion av cubase se för 600kr.

Det är helt nytt fast i denna versionenfår man inte lådan eller manualen utan manualen finns som pdf fil på disketten.

Det är helt nytt med serienummer, hårdvarulås (dongle)

Jag kör idag cubasis v 4.0 som jag fick med ljudkortet funkar bra men har nån en kort beskrivning på vad man kan göra i cubase se som inte går i cubasis. Är det bara mer redigeringeffekter typ eq?

En fråga till, för att få trumljud i cubase se måste jag köpa en plugins till med trummer på? Kanske idiotfrågor? 😉

Annons
Postat (redigerat)

600 låter billigt. Vilken version är det?

När det gäller din trummfråga så måste du antingen ha en trumplugg eller jobba med loopar. Det beror lite på vad du är ute efter. Det brukar följa med en enkel trum+plugg med Cubase Lm7 eller LM4 den fungerar till nybörjargrejor.

Kolla in Steinbergs hemsida och se vad osm följer med SE

Det finns i tonvis med loopar på nätet i skiftande kvalité. Du importerar looparna i cubase via import audio. Lite svårt att reglera tempo och så. Det finns ju en timestretchfunktion i SX, men jag vet inte med SE. Analoga trummaskiner finns ju annars gratis att få tag på, 😄

Redigerat av Egghuvud
Postat
Det är helt nytt fast i denna versionenfår man inte lådan eller manualen utan manualen finns som pdf fil på disketten.

Diskett? 😆 Cubase SE har jag svårt att tänka mig ryms på en diskett...så antingen har du blivit lurad, eller så får du det levererat på typ 85 disketter eller nåt 😉

// David

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.