Jump to content
Annons

Lång laddningstid av webbsidor

Recommended Posts

musik (oregistrerad)
Postat

Hej!

Nånting har hänt. 🙂

När jag ska in på Internet så går det bra att nå Google i Internet Explorer, men i princip alla andra sidor är det problem med. Yahoo är bara att glömma. Får upp den vita sidan och det står "Anslutningsproblem". Gått igenom checklistan som presenteras, men det är ingen skillnad.

Samma problem är det med många andra sidor också, de visas inte alls. Studio Forums sidor visas å andra sidan, men observera att det tar fem minuter (!!!!!) att få upp varje enskild sida. Det är inte hållbart, när det annars tar 1 sekund eller två.

I My Space så syns plötsligt inga bilder alls. Och det är trögt som f*n. Det är egentligen bara två ställen om funkar på min pc nu; Google och You Tube faktiskt. Fotbollslags hemsidor, musikaffärer, MySpace....ja, allt annat suger värre.

Vad kan ha hänt? Problemet började i och med att någon sa att jag borde köra mitt Internet kostnadsfritt via WLAN istället, så då gick jag in i en lista och anslöt mig via ett oskyddat nätverk (eftersom de skyddade krävde lösenord jag inte hade). Rättare sagt försökte ansluta mig via ett oskyddat nätverk. Det gick ju inte alls. Sedan var det så att jag fick en bild i en bilaga i ett mail som jag beställt - detta var samma dag som WLAN:andet. Jag öppnade bilden och sparade den. Efter detta har pc:n varit knas.

Gjorde en scanning av virus, spionprogram o.s.v. precis nyss. Hittade 78 infekterade sektioner som jag rensade, men ingen skillnad. Kör ett annat antivirusprogram just nu också. Får se om det blir skillnad, eller om det blir skillnad efter att jag startat om datorn.

Vad kan ha hänt? Kan det bero på hög trafik i Internet?

😉

:musik

Annons
Postat

Har du testat din hastighet mot http://www.bredbandskollen.se ?

Sen med tanke på att du hade 78 infekterade filer med virus så skulle jag nog varmt rekommendera dig att formatera om hårddisken(arna) samt installera om ditt operativsytem..

musik (oregistrerad)
Postat

Hej igen!

Plötsligt släppte det, så att jag åtminstone kunde komma in på Studio Forum normalt iaf.

Det märkliga har dock varit att jag hela tiden kunnat gå in på en del sidor helt obehindrat,

medan till andra sidor inte alls. HUR kan det komma sig?

Har testat Internetkopplingen, men den verkar ok.

Virus och annan skit är nu borta.

😆

Postat

Då berodde det troligen på hög trafik i internet.

Nä seriöst, vad är det för wlan-server du ansluter till? Känns ju inte riktigt som om du får världens stabilaste internet om du kanske hakar på nån granne eller så... Att vissa sidor funkar men inte andra kan ha med cachen att göra, du kan alltså få upp en sida i browsern utan att hämta något från nätet om den finns i din cache.

musik (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Hej ånyo!

WLAN - det funkar inte alls. Jag kör med mitt vanliga normalt stabila bredband via ComHem. Jag nämnde WLAN för det var en som tyckte jag kunde började använda det istället och han sa att jag kan klicka för vad f*n som helst i listan och att det alltid funkar. Jag har sett honom in action och det stämmer för honom men i min burk funkar det inte alls, inte så iaf. Jag kan aldrig gå in i listan och välja ett nätverk som jag kan använda. Därför är WLAN skippat helt och jag kör ComHems vanliga bredband precis som förut.

Det är en handfull sidor jag fortfarande inte når - typ mailen... inte på en vecka snart nu.

Men Studio Forum fräser iaf på snabbare än nånsin nu.

:rolleyes:

Redigerat av musik
musik (oregistrerad)
Postat

Ok... cache....

cache....

cache....

ja, vissa (de flesta) försöker jag ju nå från mina Favoriter. Och en del av dem funkar.

Det kanske är därför.

Postat

Testa startmeny--->kör

skriv:

ipconfig /flushdns

tryck enter

Testa sånt som inte funkat tidigare.

musik (oregistrerad)
Postat

Fick reda på två helskumma grejer precis nu!!

1) Text som jag skrivit till andra Forum (utländska dito) saknar HELT stora bokstäver i början av meningar (de blir små istället enligt de andra Forumanvändarna, även om de är stora på min skärm innan jag skickar dem!!). Därför blir min seriösa fråga, syns den första bokstaven i varje mening som liten eller stor i denna postning? 🤪

2) När jag försöker minska antalet av en produkt i en order hos ett Nätföretag (genom att trycka på decrease och inte increase), så ökar antalet istället. Mindre kul. :rolleyes:

😳

Postat

Hej

Jag uppfattar att ett stort antal sidor är sega att ladda sedan någon tid tillbaka.

jag misstänker Google-ads som som numera verkar ligga på var och varannan sida.

Nån annan som tänker samma sak ?

musik (oregistrerad)
Postat

Så snabb som min pc är nu har den nog aldrig varit... sedan rensningen.

Det där med ads...

När jag var inne på MySpace under dagarna pc:n krånglade, så kunde jag inte se en enda bild!!! Alla var vita rutor.

Postat (redigerat)

Om det möjligen är så att du sitter på stadsnätet mellan Malmö och Stockholm så beror störningarna på någon form av störning just här emellan, ska vara fixat i skrivande stund.

Kände av detta igår och lite idag, använder Bahnhof och sitter i Helsingborg.

Redigerat av Chris_Emil
Postat

Det där låter skumt... Har du provat att prata med Com Hem?

Har själv Com Hem och för mig har det strulat litegrann i veckan. Min anslutning låg nere runt klockan tolv i söndags kväll och igårkväll. Har dock inte sett något om störningar på CH:s hemsida. Å andra sidan låter dina problem lite för skumma för att bara vara att nätet ligger nere. Vad har du för virusprogram, och har du scannat efter spionprogram också?

musik (oregistrerad)
Postat
Det där låter skumt... Har du provat att prata med Com Hem?

Har själv Com Hem och för mig har det strulat litegrann i veckan. Min anslutning låg nere runt klockan tolv i söndags kväll och igårkväll. Har dock inte sett något om störningar på CH:s hemsida. Å andra sidan låter dina problem lite för skumma för att bara vara att nätet ligger nere. Vad har du för virusprogram, och har du scannat efter spionprogram också?

Jepp jepp jepp och det funkar bra nu, tack!!

Tagit bort all skit.

Så du har också haft ComHem-störningar - det förklarar kanske saken.

Jag har ett par-tre olika virusprogram och flera brandväggar,

så nu kan knappt jag själv gå in i datorn hehe...

The Boxer m Simon & Garfunkel på cd:n nu//:musik

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.