maarklund Postat 10 april 2008 Postat 10 april 2008 Hej! Jag har en Behringer Mini-Mic modeling pre-amp som jag har använt till att spela in sång, gitarr och bas till tidigare via Cubase och det har inte varit något som helst problem. Kopplar pre-ampen via en "vanlig" högtalarkabel till line-in på mitt inbyggda ljudkort i datorn och jag har aldrig haft några som helst problem med det tills nu när jag formaterade om datorn. Har installerat alla ljudkortsdrivrutiner och allting, får ljud i Guitar Rig men Nuendo hittar inte ljudet. Bytte från Cubase till Nuendo för att jag har använt nuendo mer förut. Vad kan det bero på? Tacksam för svar! /Jens
henrik.brunzell Postat 10 april 2008 Postat 10 april 2008 Det kan verka vara ett väl enkelt svar, men har du ställt in volymkontrollen på att spela in från line-in? Om Nuendo fungerar som Cubase, så måste väl alla s.k. connections skapas först. En annan sak som jag varit med om är att man ombeds välja vad linjeingången ska användas till (kan vara både ut- och ingång på integrerade kort) Sen ett förslag; om du nu jobbar i Nuendo, varför inte kosta på ett riktigt ljudkort?
Rocke Postat 10 april 2008 Postat 10 april 2008 Kan inte tänka mig att någon privarperson går och köper Nuendo för 20 laxar....
maarklund Postat 10 april 2008 Trådstartare Postat 10 april 2008 Det kan verka vara ett väl enkelt svar, men har du ställt in volymkontrollen på att spela in från line-in?Om Nuendo fungerar som Cubase, så måste väl alla s.k. connections skapas först. En annan sak som jag varit med om är att man ombeds välja vad linjeingången ska användas till (kan vara både ut- och ingång på integrerade kort) Sen ett förslag; om du nu jobbar i Nuendo, varför inte kosta på ett riktigt ljudkort? Jag har mycket bättre grejor men vill ändå få detta att fungera.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.