Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej

Jag har på min laptop endast en 4pins fw kontakt, vilket betyder att ljudkortet inte kan strömförsörjas på så vis. Jag vill inte använda och bära runt på adaptern.

Jag undra ifall det skulle funka ifall jag köpte ett PCMCIA FireWire400 och sedan koppla in 6pin från ljudkortet till PCMCIA FireWire400. Kan datorn då strömförsörja ljudkortet?

Annons
Postat

Det brukar tyvärr inte gå. Underligt att inga tillverkare av Windows-burkar (inte ens de som gör musikdatorer så vitt jag vet) satsar på 6-pins Firewire på de bärbara modellerna.

maart (oregistrerad)
Postat
Det brukar tyvärr inte gå. Underligt att inga tillverkare av Windows-burkar (inte ens de som gör musikdatorer så vitt jag vet) satsar på 6-pins Firewire på de bärbara modellerna.

Det finns faktiskt men är väldigt sällsynt. Min brors Acer har 6-pins FW, trots att det är en 12,1"-maskin (kommer inte ihåg modellbeteckningen)

Postat

Innan du går vidare med funderingarna, så kan du ställa frågan som de flesta nog glömmer bort att ställa när de planerar att köra utan nätadapter: Hur länge räcker egentligen batterierna i laptopen om man låter ljudinterfacet drivas av datorns spänningsmatning...? 😄

Postat (redigerat)
Innan du går vidare med funderingarna, så kan du ställa frågan som de flesta nog glömmer bort att ställa när de planerar att köra utan nätadapter: Hur länge räcker egentligen batterierna i laptopen om man låter ljudinterfacet drivas av datorns spänningsmatning...? 😉

Med en bra laptop, kanske 1-2 timmar vilket åtminstone möjliggör lite fågelkvitterinspelning i skogen, utan bilbatteri.

Redigerat av Emil
Postat

Har en annan fråga också. när jag använder nätadaptern så hör jag brum i högtalarna vilket är jävl... störande. Så när jag använder mitt fw kort på laptopen brummar det. Ska det vara så på fw kort när man använder nätadapter?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.