Krokodilen Postat 19 oktober 2004 Dela Postat 19 oktober 2004 SUCK! P.g.a omfattande ommöblering har jag snart varit utan min "studio" i en vecka, och längre lär det bli 😄 Lösningen blir väl att jag tvingas ha prylarna i vardagsrummet, och alla vet hur uppskattat det är av familjen när man hänger sig åt konsten på hög volym...och de andra familjemedlemmarna tvunget skall glo på TV! 🙂 Jag blev helt enkelt förd bakom ljuset och sedan bortröstatd i "familjerådet" 🙂 Så svaret på en tidigare tråd ang hur det går att både ha studio och familj får väl besvaras med att de egentligen är oförenliga element, men med stora uppoffringar och lidanden för konsten går det ibland att trumfa till sig en garderob.... Jag skulle behöva moraliskt stöd och gärna erfarenheter på hur ni andra har överlevt dylika prövningar. Snart nervvrak /Krokodilen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hackeman Postat 19 oktober 2004 Dela Postat 19 oktober 2004 Jag överlever, men inte utan frustration. Jag sitter väldigt ofta med hörlurar omringad av de övriga i det kombinerade vardagsrumskontorslandskapet. Problemet är när jag ska sjunga in eller bara vill jamma högt (vissa idéer kommer inte fram om jag inte jammar högt med rösten 😲). Jag får helt enkelt vänta tills att jag är ensam hemma. Min sambo försöker vara hänsynsfull genom att sticka o träna o fika o.d, men ens inspiration går ju inte att boka in i kalendern precis. Den kommer såklart när jag inte är ensam hemma, och oftast på natten. 😉 Mer här: https://www.studio.se/index.php?showtopic...indpost&p=43368 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Krokodilen Postat 19 oktober 2004 Trådstartare Dela Postat 19 oktober 2004 Tackar Hacke 😲 En tröst i natten... Hmmm, ditt "allstudiorumkök" väcker en del idéer... jag skall bara trumfa igenom dessa i familjerådet. Jag blir väl tvungen att kompromissa. Korta ned min studioinköpslista eller nått annat förnedrande 😉 Ha de /Krokodilen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tordA Postat 19 oktober 2004 Dela Postat 19 oktober 2004 jag HÖLL på att säga: sparka ut kärringen, ungarna följer med ! tur jag inte gjorde det 😄 det gäller att välja Dam med omsorg 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Egghuvud Postat 20 oktober 2004 Dela Postat 20 oktober 2004 Jag håller med om att det är svårt. Men det går att lösa. Det gäller att disponera sin tid väl. Svärmor är också ett bra alternativ när man skall ha en barnfri sångpåläggshelg. Jag huserar i sovrummet, vilket blir lite påfrestande om man inte har samma sovtider. Men teverummet och vardagsrummet blir iallafall fritt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Carl_B Postat 20 oktober 2004 Dela Postat 20 oktober 2004 jag HÖLL på att säga: sparka ut kärringen, ungarna följer med ! tur jag inte gjorde det 😄 det gäller att välja Dam med omsorg ja har aldrig fattat det uttrycket... höll på att säga.. 😆 förövrigt låser ja in mej i min cell där jag oftast får vara ifred.. får ja inte de drar ja ofta ut o fikar me ett par polare o samlar inspiration... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hackeman Postat 20 oktober 2004 Dela Postat 20 oktober 2004 jag HÖLL på att säga: sparka ut kärringen, ungarna följer med ! tur jag inte gjorde det 😄 det gäller att välja Dam med omsorg ja har aldrig fattat det uttrycket... höll på att säga.. 😆 Det är bara för att du väljer dina fem minuter innan stängningsdax på krogen. 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
osiris Postat 20 oktober 2004 Dela Postat 20 oktober 2004 ja har aldrig fattat det uttrycket... höll på att säga.. 😆 Du förstår dig bara på musik va? Eller hur! ☺️ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Carl_B Postat 21 oktober 2004 Dela Postat 21 oktober 2004 ja har aldrig fattat det uttrycket... höll på att säga.. 😕 Du förstår dig bara på musik va? Eller hur! ☺️ typ. musik o alkohol... o tobak dårå.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.