Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej bästa Sonarister!

Jag kan komma över en begagnad version av Sonar 3 Producer Edition och tänkte uppgradera till 7:an för 237 Euro.

Vad exakt krävs för att det ska funka? Alltså, kan 3:an ha varit installerad och reggad hos en annan användare? Jag antar att den inte får ha använts för uppgradering innan... Vad mer behöver jag kolla?

Mvh,

Marcus

Annons
Postat
Kolla in den här tråden...

https://www.studio.se/index.php?showtopic=42872

Begagnad Sonar, njae...

Hej drloop. Tackar för svaret och hänvisningen!

Summa summarum, om säljaren skriver följande:

"I did install it on acomputer but never had the time to use the product.That was three computers ago, so it's long gone. I didnot use it to upgrade to any newer version. I cannotremember if, back then, I registered the program ornot."

...så kan det falla på att han ev registrerade programmet vilket skulle hindra mig från att kunna uppgradera billigt alltså?

drloop (oregistrerad)
Postat (redigerat)
Kolla in den här tråden...

https://www.studio.se/index.php?showtopic=42872

Begagnad Sonar, njae...

Hej drloop. Tackar för svaret och hänvisningen!

Summa summarum, om säljaren skriver följande:

"I did install it on acomputer but never had the time to use the product.That was three computers ago, so it's long gone. I didnot use it to upgrade to any newer version. I cannotremember if, back then, I registered the program ornot."

...så kan det falla på att han ev registrerade programmet vilket skulle hindra mig från att kunna uppgradera billigt alltså?

Ja, tyvärr.

Om han inte minns så skulle jag inte chansa på ett det går att uppgradera. Eller så får han sälja grisbilligt.

Redigerat av drloop
Postat
Ja, tyvärr.

Om han inte minns så skulle jag inte chansa på ett det går att uppgradera. Eller så får han sälja grisbilligt.

Hmmm... Anses $100 + $40 i frakt som grisbilligt? Eller är det bara hästbilligt?

(Vore det inte praktiskt med en lista på förstärkningsvärdet i olika djurnamn? 😆 )

Postat
Hmmm... Anses $100 + $40 i frakt som grisbilligt? Eller är det bara hästbilligt?

Njae, det är inte speciellt billigt alls. Precis när Sonar 4 var ny, så köpte jag Sonar 3 för ca 1000SEK. Från "hylla i butik".

Om du/han inte är säker på om han registrerat sin version, så är det tveksamt om det är värt frakten.

Skanna alla webshoppar, det kan ligga Sonar 6 (kanske 5) på lager för billiga pengar; obrutna förpackningar. Får du tag i Sonar 6 så är det ju bara att köra, den är såpass fullgod att du inte behöver uppgradera till 7-an.

Kör hårt!

/Bengan

Postat

Säljaren kan enkelt kolla om han registrerat genom att prova att ta hem uppdateringar & att logga in.

Postat

Tack till alla som hjälpt mig med tips och förklaringar. Det slutade med att jag började jaga på Ebay istället, och vann en auktion på Sonar 7 Producer Edition för ynka 1200 kr inkl frakt.

Tack alltså för att ni slängde in lite varningens ord!

/Marcus

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.